Gå til innhold

Skjemen blir svart

inor

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 3år gammel LG 19" flatskjerm. Skjermen har funket perfekt i alle årene, helt til her om dagen. Jeg koblet skjermen til den bærbare pc'n min, slik at jeg hadde to skjermer. Sånn hadde jeg det i to uker. Plutselig en dag så virket ikke skjermen. Den var helt svart. Hvis jeg skrur den av og på, så får jeg skjermbilde i ca 0,5 sekunder. Dette gjelder også når jeg endrer skjerminnstillinger.

Jeg har prøvd å bytte VGA kabel og strømkabel. Dette funket ikke. Skjermen oppførte seg som den gjorde med de gamle kablene. Jeg har også prøvd å bytte frekvens på skjermen, men dette funket heller ikke. Har også prøvd skjermen på andre datamaskiner, noe som heller ikke funket.

Noen som vet hva dette kan være? Rart at skjermen skal ryke sånn plutselig, når den ikke er eldre enn 3 år.

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Enkelt, la skjermen få seg en pause, når du skrur på pcen, skru av skjermen og la den stå av i 10 minutter :) så skrur du den selvfølgelig på igjen.

Funker ikke dette så er dette et tips: vis du skrur av skjermen mens du er på pcen vil det bli "svart skjerm" på kort tid.. Ikke la skjermen skru seg av mens du har pcen på. Starter du skjermen samt. Som du skrur på pcen skal det gå bra :)

Vis ikke dette funker må du kjøpe ny skjerm, dette funket for meg en liten stund, til jeg måtte kjøpe ny, skjermen din er det man kan kalle utslitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...