K N Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei, Jeg er ute etter ny laptop til jobben. Har en gammel DELL som jeg ønsker å bytte ut. Hvor høyt i pris behøver man å gå for en fin jobb pc nå? Jeg ønsker en laptop hvor jeg kan kjøre filmer, ha HDMI utgang for da ev.t filmer / pp, kunne kjøre en del nettsider samt andre programmer uten at den skal begynne å "fuske". Snakker om å ha e-mailklient, 10-15 tabs åpne i firefox, samt et par andre programmerer for programmering (PHP). Den må også ha god batterikapasitet slik at jeg ikke er avhengig av å lade den der jeg befinner meg. Jeg vet det ikke kreves en heftig laptop til dette, men jeg ønsker en som har kvalitet, kan holde ut noen år og som kan håndtere programmene jeg ønsker å kjøre uten problemer. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 du får nok en fin jobb pc som holder noen år for rundt 8k Lenke til kommentar
aDyingApril Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hei, Jeg er ute etter ny laptop til jobben. Har en gammel DELL som jeg ønsker å bytte ut. Hvor høyt i pris behøver man å gå for en fin jobb pc nå? Jeg ønsker en laptop hvor jeg kan kjøre filmer, ha HDMI utgang for da ev.t filmer / pp, kunne kjøre en del nettsider samt andre programmer uten at den skal begynne å "fuske". Snakker om å ha e-mailklient, 10-15 tabs åpne i firefox, samt et par andre programmerer for programmering (PHP). Den må også ha god batterikapasitet slik at jeg ikke er avhengig av å lade den der jeg befinner meg. Jeg vet det ikke kreves en heftig laptop til dette, men jeg ønsker en som har kvalitet, kan holde ut noen år og som kan håndtere programmene jeg ønsker å kjøre uten problemer. Takk for all hjelp Har du sett på Timeline X serien til Acer? Disse har strømbesparende prosessorer, som har opptil 8 timer batteritid. Sjekk ut denne linken http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02288/acer-timelinex-15-6-barbar-pc Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 litt usikker på hvordan budsjettet ligger ann, men hvis du heller betaler et par tusenlapper ekstra enn å få en dålig kasse så er det hovedsakelig det ytre sombør stå i fokus god matt høyoppløst skjerm, anonymt og kontorvenlig utseende og stillegående kjøleløsning er du sikkert ute etter? ville tatt en titt på DENNE grei batteritid, knallgod skjerm og lite støyende. veier relativt lite, og kan tilogmed dra noen spill om det skulle være aktuelt på de late dager. sitter på en multicom(produkt av clevo) selv, og kvaliteten imponerer! ellers er vel macbook pro 13" en god kandidat, med god batteritid, suveren pekeplate og lav vekt. pen og se på og støyer lite. her videre har jo dell noen gode modeller med kvalitets skjermer. f.eks. denne HP har elitebook serien sin og. gode maskiner, men de koster uforskammet mye. å legge såpass penger i en maskin forutsetter at du bruker den en del, eller at penger ikke er et stort problem. å velge en billig maskin med dugelig innhold, funker vel, og har du maskinen koblet opp mot ekstern skjrm, tastatur og mus, så er det jo ikke så farlig at skjermen er elendig, og pekeplaten ikke duger, f.eks. Lenke til kommentar
K N Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Takk for gode svar. Betaler gjerne noen tusenlapper ekstra for kvalitetens skyld, og at det skal holde noen år ekstra. Liker tipsene jeg har fått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå