HulkHaugen Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg har noen HD-DVD filer jeg har lyst til å spille av, de er fordelt over tom mapper som heter HDDVD_TS og ADV_OBJ. Inne i disse mappene så ligger der en hel skog av filer, stort sett .EVO og .MAP filer. Jeg har prøvd å åpne disse i siste versjon av VLC 1.1.10, men den krasjer når jeg prøver å spille av. Derfor brukte jeg ImgBurn til å lage en ISO-fil dette, der de to nevnte mappene med filene i ligger på roten av imaget, og imaget er av type UDF 2.50 (Mener jeg at det het, var ImgBurn som rettet på meg og sa at dette var vanlig for HD-DVD filer. Deretter mountet jeg dem med Daemon Toold Lite, og prøvde å spille dem av i PowerDVD 7.3, men heller ikke det går, og jeg får ingen informativ feilmelding En tynn teori jeg har, er at Daemon Tools Lite har mountet ISO-filen som en BD-ROM, og at spilleren blir forvirret av det, men vet heller ikke hvordan jeg ev. kan mounte som HD-DVD. Har også prøvd å åpne mappen filene ligger i med PowerDVD, men 'Open'-knappen forblir grå og vil ikke åpne... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Selv har jeg samme problem, så bruk heller xbox 360 å spille av HD dvd. For jeg har gitt opp HD dvd på PC, kjøpe kobinert HD-DVD/blueray spiller fra LG og det viste seg av programvaren kun var til blueray og spilleren var eneste alternativet å kunne spille av HD dvd. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Ja, men dette er image montet med Daemon Tools, ikke en fysisk HD-DVD plate. Det er heller ikke en film jeg vil se, men en kalibreringsdisk til å kalibrere TVen med. PowerDVD 7.x skal kunne spille av HD-DVD, så jeg prøver å finne feilen her, et eller annet sted er det noe feil... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Som avspiller kan du forsøke alplayer. Den skal laste ned eventuell manglende kodek ved behov: http://www.altools.com/ALTools/ALPlayer.aspx En mulig løsning er å rippe filmen og omgjøre den til et annet format. http://www.freemake.com/free_video_converter/ Aner ikke hva som støtter hd dvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå