Gå til innhold

Leica Digilux3 DSLR, hva er ”riktig” bruktpris?

Anbefalte innlegg

Jeg har en strøken Leica Digilux3 DSLR som er ca. 3 år gammel, jeg vurderer å selge den da det blir for lite brukt. Noen som har en ide om hva et slikt kamera blir solgt for nå?

Jeg har kvittering og alt som fulgte med kameraet da jeg kjøpte det nytt. Mener å huske jeg ga ca. 20 000,- for det da jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Har du noe optikk ved siden av som du skal selge sammen med den?

Ja jeg har et par Pana/Leica objektiver, 25mm og 14-150mm samt ett Olympus 70-300mm og ca. 5 ekstra batterier. Jeg hadde ikke tenkt å selge disse objektivene enda for å se om ”behovet” for DSLR melder seg igjen. Om det gjør det så kjøper jeg da eventuelt et Olympus hus.

Men per i dag så går jeg stort sett bare rundt med min Leica X1 (et forholdsvis lite og kompakt kamera som gir meget bra bilder) og den større Digilux’n ligger hjemme.

Om det viser seg at brukt prisen på Digilux3 ligger ”langt under” 10 000,- så tror jeg nok jeg beholder den.

Lenke til kommentar

Om det viser seg at brukt prisen på Digilux3 ligger ”langt under” 10 000,- så tror jeg nok jeg beholder den.

Du må nok belage deg på at prisen er langt under 10 000,- Ettersom Panasonic utgaven går for 3 000,- med optikk, så tror jeg du ikke kan vente mer enn 3 000,- uten optikk. Selv om kameraet har en Leica badge.

Så jeg anbefaler deg å beholde den.

Lenke til kommentar

Du må nok belage deg på at prisen er langt under 10 000,- Ettersom Panasonic utgaven går for 3 000,- med optikk, så tror jeg du ikke kan vente mer enn 3 000,- uten optikk. Selv om kameraet har en Leica badge.

Så jeg anbefaler deg å beholde den.

Jeg selger den jo den med objektiv, det originale 14-50mm som faktisk er et meget bra objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...