aylarss Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei. Jeg har kommet opp i Norsk muntlig på vg3 studiespesialisering. Det jeg sliter med nå er å finne en bra problemstilling som jeg skal løse i presentasjonstelen! Problemstillingen bør ha noe å gjøre med én eller flere av kompetansemåla jeg har skrevet nedenfor. Jeg hadde blitt svært takknemlig om noen kunne hjelpe meg med dette. Temaet: Realistisk og naturalistisk litteratur Kompetansemål: * Forklare hvordan litteratur og andre kunstuttrykk i og utenfor Norge har påvirket hverandre de siste århundrene. *Bruke fagkunnskap fra egne programfag i foredrag og diskusjoner om skole, samfunn og arbeidsliv. * Presentere norskfaglige emner med evne til å problematisere det framlagte stoffet. *Samtale om utvikling av samisk språk og kultur i lys av norsk språk og fornorskningspolitikk. * Drøfte det moderne prosjektet slik det uttrykkes i tekster av sentrale forfattere fra opplysningstiden via realismen til i dag. * Gjøre rede for den modernistiske tradisjonen i norsk og internasjonal litteratur fra siste halvdel av 1800-tallet til i dag. * Mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner og framføringer som aktør og tilhører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå