hermok Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Dattera fikk en Acer Aspire One i gave og nå er den selvsagt infisert. Den ble kjøpt på Elkjøp. De vil selvsagt ikke hjelpe meg formatere. Og den har ikke ekstern CD rom. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
EvenU Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis du kan komme på nett, prøv en online virusscanner, f.eks http://housecall.trendmicro.com/ Lenke til kommentar
hermok Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 OK, men sliter litt med å komme på nettet da viruset tar over Explorer. Prøvde spydoctor, men den ville ikke starte. Som om viruset ikke ville tillate den. Andre programmer jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Start maskinen i sikkerhetsmodus (trykk F8 under oppstarten, før Windows starter innlastingen) Deretter installerer du programmet MalwareBytes og lar det ta en full scan på PC-en din. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Viruset tillater ikke at jeg åpner installeringen av programmet. Kommer heller ikke til på Nettet Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Selv under sikkerhetsmodus på PC-en din? Lenke til kommentar
hermok Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Fikk i gang trend-Housecall men den finner ikke noe ?? Nei viruset er like aktivt under sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det kan fint være at du kan løse problemet uten reinstallasjon av OSet - men om du vil gjøre det så kan du fint gjøre det uten DVD-rom. Den enkleste måten er som regel å installere OSet fra bootbar USB. Det finnes mange guider på hvordan du gjør dette om du googler det opp. Du trenger selvfølgleig en USBpinne som er stor nok til å holde installasjonsfilene men selv de største installasjonsfilene får du inn på billige USBpinner i disse dager. -Stigma Lenke til kommentar
hermok Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Ja jeg tror nok det er det beste. Men XP home edition fulgte ikke med PCen! Elendig service fra Elkjøp Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Evt bare trykke alt+f10 i oppstart under biosskjermen for å starte recovery, skal være standard på alle acer-maskiner. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ja jeg tror nok det er det beste. Men XP home edition fulgte ikke med PCen! Elendig service fra Elkjøp Dette er desverre ganske standard prosedyre desverre. Du får høre med Eljøp eller evt. direkte med Microsoft norge om de kan bistå med å sende deg en CD du kan bruke. Du har jo tross alt betalt for lisensen allerede (selv om det sansynligivs er en OEM lisens som er bundet til hovedkortet på maskinen), men det skal jo ikke koste deg noe fordi om du trenger å reinstallere. Jeg vet ikke helt hva som er den rette offisielle prosedyren i en slik posisjon, men enten Elkjøp eller MS norge kan vel informere deg. -Stigma Lenke til kommentar
hermok Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Vært innom elkjøp, og de ba meg slutte plage dem (sagt på en direkte måte) Alt + f10 gir bare et uleselig skjerm Lenke til kommentar
hermok Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Om jeg lager en bootable usb disk, kan jeg legge en pirat versjon av XP home edition på den og installere derfra? Har jo tross alt betalt for serienr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå