NorSOF Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Sommaren er her og eg burde være ute og bade, men de e dritt vær i sogn og fjordane og eg vil game litt. Eit problem, dataen vil ikkje starte. Eg trykke på power knappen, og det ser ut til at dataen skal starte i 2 sec, strøm og lys går på og viftene dura i 2 sec før det ser ut som om at all strømmen forsvinn og den skrur seg av. ca 5 sec etter på, heilt uten vidare prøve datamaskina sjølv og starte på nytt igjen. samme problemet oppstår, dette kan gjenta seg i all evighet vist ein ikkje kobla frå strømen. Det kan sjå ut som om at det er noko som ikkje får nokk strøm eller dårleg kontakt eller at de er for lite størm tilgjengelig for at det kan starte opp. Eg har sjekka alle kontaktar i datamaskina og tatt utav og plassert på plass igjen alle kontaktar i maskina. Eg det nokon som i det heile tatt har peiling? plzzz hjelp ein stakkars gamer som er desperat Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Har sjekka minnebrikkene, skjermkortet og lydkortet og er ikkje noko gale med dei Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Om det er en laptop så er det mulig att ledningen som går opp i sjermen har duttet utav eller noe. har hatt samme problem med laptopen min engang og da var det kun det som var problemet. att ledningen hadde løsnet. Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Om det er en laptop så er det mulig att ledningen som går opp i sjermen har duttet utav eller noe. har hatt samme problem med laptopen min engang og da var det kun det som var problemet. att ledningen hadde løsnet. De e stasjonær, har sjekka alle ledninger så de er ikkje problemet. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Prøv å koble av alt untatt 1x skjermkort, 1x rambrikke og 1x "hoved"-harddisken. Se om den da starter. Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Prøv å koble av alt untatt 1x skjermkort, 1x rambrikke og 1x "hoved"-harddisken. Se om den da starter. Nei desverre null function Endret 25. juni 2011 av NorSOF Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Yes, no har eg greid å få den til å starte, men skjermen forblir svart. dette problemet hadde eg før den ikkje ville starte i det heile tatt. dataen må stå og varme seg opp i ca 5 min før eg kan restarte og skjerm bildet vil komme opp, og alt fungerar som normalt. Når dataen startar så kjøre den litt hardare i starten slik som alle datamaskiner gjere, og viftene kjøre litt fortare i oppstartsfasen, normlat så skal den gå ned etter ei lita stund og viftene kjøre roligare. Dataen min forlater aldri det første stadiet? dette er dei 5 minutta den varma opp. Lenke til kommentar
LiaN-S Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Yes, no har eg greid å få den til å starte, men skjermen forblir svart. dette problemet hadde eg før den ikkje ville starte i det heile tatt. dataen må stå og varme seg opp i ca 5 min før eg kan restarte og skjerm bildet vil komme opp, og alt fungerar som normalt. Når dataen startar så kjøre den litt hardare i starten slik som alle datamaskiner gjere, og viftene kjøre litt fortare i oppstartsfasen, normlat så skal den gå ned etter ei lita stund og viftene kjøre roligare. Dataen min forlater aldri det første stadiet? dette er dei 5 minutta den varma opp. Hadde et likens problem med dataen min. Jeg fikk svart skjerm hele tiden og viftene snuret på full guffe. Jeg tenkte at det var skjermkortet som hadde tatt kvelden så jeg prøvde ett annet skjermkort og da startet dataen. Også prøvde jeg mitt i en annen data og der funket det. Og når jeg da satte det tilbake i min data funket det så vet ikke hva problemet var. Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Prøvd clear cmos ? Har prøvd CMOS og va de so gjorde at viftene begynte og snurre i det heile tatt. dataen durar og går no, men null bilde på skjermen uansett kor lenge den står og varma seg opp gammel maskin du har? Maskina er rundt 4 år gammal snart 5. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Har du prøvd et alternativt skjermkort? Står alle kjølerene på skikkelig? Får du respons fra hovedkortet om du starter det når du kun har CPU (+kjøler)? Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Har du nappa batteri på cmos også ? eller har du bare flytta strappen ? Du har ingen sånn led sak på hk ditt som sier noen feilmelding ? eller piper ? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Prøv med en annen strømforsyning. Funker ikke det, høres det ut som gåent hovedkort. Har du fler pcie slot på kortet, kan du sette inn skjermkortet der. Endret 25. juni 2011 av lucky666 1 Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Har du prøvd et alternativt skjermkort? Står alle kjølerene på skikkelig? Får du respons fra hovedkortet om du starter det når du kun har CPU (+kjøler)? Har prøvd eit alternativ skjermkort no og ser ikkje ut til å funke. hovudkortet gir respons når eg startar maskina med berre CPU og kjølere. ingen ting som er anerledes då som når alle andre komponenter er tilkoblet. Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Har du nappa batteri på cmos også ? eller har du bare flytta strappen ? Du har ingen sånn led sak på hk ditt som sier noen feilmelding ? eller piper ? Har både nappa batteriet på HK og hold inne CMOS knappen. De er eit led light som lyser oransj ved siden av den røde ledningen som går frå HK til den interne harddisken. drive og skal sjekke kva det står for i HK's user guide. Prøv med en annen strømforsyning. Funker ikke det, høres det ut som gåent hovedkort. Har du fler pcie slot på kortet, kan du sette inn skjermkortet der. Har ikkje prøvd med ei anna strømforsyning, har ikkje de tilgjengelig enno men skal prøve og få tak i. prøvde både mitt og det alternative skjermkortet i begge pcie slotene på HK. Endret 26. juni 2011 av NorSOF Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Då har eg prøvd med ny strømforsyning og de vise seg å ikkje være problemet. Tippa på at de e HK som har sagt takk for seg Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Da er det jo en god unnskyldning for å skaffe seg en ny PC 4-5 år er jo lovlig lenge å vente for en desperat gamer da Forøvrig så har jeg da vitterligen en NorSOF som venn i Steam Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Kan ikke du skrive opp specsa dine ? men uansett, anbefaler deg å skru fra hverandre alt å så koble sammen alt igjen Trur det bare er en ledning jeg som ikke sitter skikkelig lengre, er sånt som skjer i løpet av tiden. Bare se feks på stikk kontaktene dine, dem sitter ikke så godt som du satt dem inn der for 1 års tid siden Bare en tanke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå