Gå til innhold

HD PVR på ny Tv

Henro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg går på "skjerm-innstillinger" og velger komponent kabel (Rød, gul og hvit), fra HDMI så må jeg skifte kanal på TV'n, til AV, elns. Da får jeg opp et normalt bilde, men når jeg skal velge 720p så blir alt helt svart, så skifter den tilbake til HDMI.

Det fungerer i 720p med HDMI btw...

Endret av Henro
Lenke til kommentar

Når jeg går på "skjerm-innstillinger" og velger komponent kabel (Rød, gul og hvit), fra HDMI så må jeg skifte kanal på TV'n, til AV, elns. Da får jeg opp et normalt bilde, men når jeg skal velge 720p så blir alt helt svart, så skifter den tilbake til HDMI.

Hæ... Hva er det du egentlig gjør? Og gul/rød/hvit kobling er ikke komponent.

Det fungerer i 720p med HDMI btw...

Hvorfor ikke bruke HDMI da?

Hva slags HD PVR er det snakk om?

Lenke til kommentar

-Hæ... Hva er det du egentlig gjør? Og gul/rød/hvit kobling er ikke komponent.

Nei, ble litt feil. :p Jeg går på "skjerminnstillinger" på min playstation 3, så velger jeg "rød, hvit og gul kobling", i stedenfor HDMI, som jeg egentlig bruker. Da får jeg opp et bilde, men så må du velge oppløsning manuelt, så da velger jeg 720p, siden Hauppauge HD pvr bare støtter den oppløsningen.

Men når jeg velger 720p med rød, gul og hvit kolbing blir Tv'n helt svart. Altså ikke noe bilde. :p

-Hvorfor ikke bruke HDMI da?

Jeg får ikke "recordet" med 1080p.

-Hva slags HD PVR er det snakk om?

Hauppauge HD pvr

Lenke til kommentar

TS: Tror du skal sette deg ned og lese manualen til din Hauppauge HD PVR. Den støtter opptil 1080i, så det er ikke mulig å spille inn i 1080p. Om det blir best i 720p eller 1080i får du prøve deg fram med. Og TV-en har ingenting med dette å gjøre, den støtter alle format som PS3 og HD PVR-en støtter. Men hovedproblemet ditt er vel at du ikke har komponent-kabel (blå/grønn/rød for bilde + hvit/rød for lyd) til PS3...

Lenke til kommentar

Om den fungerte på forrige TV har han nok komponent kabel til PS3'en.

TV'en burde som det sies ikke være et problem. Om det funket på din gamle TV skulle det også i teorien fungere fint om bruker akkurat samme oppsett nå. TV'en skalerer etter hvilket input han får, som burde være 720p om du bruker komponent.

EdiT: Er du sikker på at du har valgt rett inngang på TV'en? Altså komponent inngangen? Har du både HDMI og komponent kabelen koblet til PS3 samtidig?

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...