Ayabara Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Jeg sliter (bl.a.) med lav hastighet på linken MacBook Pro - DIR-655 - Synology DS411j, både trådløst og med tråd. Trådløst tror jeg at jeg har sporet meg frem til at problemet er at DIR-655 ikke er dual link, og ikke kan kjøre n på 5GHz. Jeg har uansett bestemt meg for at jeg vil ha en annen ruter, og lurer på om dere har tips til gode valg. Endret 19. juni 2011 av Ayabara Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hva er lav hastighet, hvor mange enheter er på nettet ditt, hvordan er enhetene tilkoblet, hva slags hastighet har på inn? Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Hva er lav hastighet, hvor mange enheter er på nettet ditt, hvordan er enhetene tilkoblet, hva slags hastighet har på inn? 6MB/s ved Mac - Wireless - DIR-655 - NAS 8MB/s ved Mac - Wired - DIR-655 - NAS DIR-655 er koblet på internett via en hjemmesentral fra Altibox. 192.168.0.x på mitt nett, 192.168.10.x på det fra Altibox. Håper ikke trafikken går via sistnevnte, men vet ikke hvordan jeg skal sjekke for å være sikker. Jeg har 25 Mbit/s synkront, men hastigheten jeg er trist over er mellom enheter internt. Har prøvd ymse stunt på routeren. Skru av QoS, sette g/n og n nettverk, 40MHz båndbredde og skru av firewall, men ingenting hjalp. Kjører på lav effekt på routeren, men har ifølge OS X god styrke (max antall streker). Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 vet du har bestemt deg for å bytte ut, men uansett vil anbefale deg å feilsøke litt. 1. test med annen enhet (annen maskin som du måler hastighet med) 2. test hastighet rett fra altiboxen vis dette går. hvordan tester du hastigheten forresten? jeg har ennetgear router wndr 3700, meget fornøyd med den. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Dette er hastigheten jeg får når jeg flytter store filer fra Mac'en til NAS'en. NAS'en rapporterer "1000, Full Duplex, MTU 1500", og sier at Jumbo Frames kan jeg bare glemme. Tenkte å teste Mac - NAS med statisk IP nå, for å se hva slags hastigheter jeg får da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå