Slesko Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Hei! Har nå blitt bitt av "Lydbølgen" (lolwut) og har bestillt meg et par med sony hodetelefoner for en kvass priss, og derfor vil jeg finne et lydkort som gjør jobben sin for og utnytte det fulle og hele potensialet av et highend headset. (skal brukes til musikk, og kun musikk.) Har sett mye på asus xonar kortene, men de fleste har så mange utganger, at jeg blir helt forvirett, vet ikke helt hva jeg trenger for og "gi liv" i et godt headset, så derfor spør jeg dere om dere har noen gode erfaringer med lydkort som funker bra med en AUX kkabel. Yöu Endret 19. juni 2011 av You Lenke til kommentar
JAH Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Hvis du ser på xonar toppkorta, så er essence stx mest til stereo, og d2x/hdav til surround. Siden du har investert i et godt sett med hodetelefoner, så er essence stx å anbefale.denne har egen hodetelefon forsterker med db gain opptil 600ohms hodetelefoner. Du kan også bytte ut op-ampene slik at du kan forme lyden etter ditt behov(2 opamp på hodetelefon og 1 på rca). Endret 19. juni 2011 av janaha Lenke til kommentar
Slesko Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Takk for svar, blir nok Xonar Essence stx. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Har selv STX og det er k o n g e. Spesielt om du gidder å bruke 200 kr på å bytte ut op-ampene. Lenke til kommentar
Slesko Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 ok, hva slags opamper sitter i de, og hvilke kan du kjøpe for og få bedre lyd? (og hvilken type forskjell i lyden gir opampene?) Yöu Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hva med å vurdere noe sånt (USB-tilkoblet forsterker) istedet? (Eller en av de mange andre man får opp ved å søke etter "USB headphone amp".) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå