Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil bør jeg kjøpe? Budsjett: 50 k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bil er bil, regner med at trådstarter er ute etter en bil som passer til det forbruket vedkommende har.

Ville ha satset på en driftsikker bil, ikke en rævkjørt ungdomsbil med 200hester.

 

Sats på noe som dette:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28662349

 

Mener disse har registerkjede, så ingen store utgifter der.

 

Edit: Leif.

 

sant at bil er bil, men tenkte kanskje trådstarten ville ha en litt sporty bil, med tanke på at han nevnte Bmw.

Lenke til kommentar

Mazda 323, Honda Civic, Toyota Corolla, Toyota Carina og lignende går for å være skuddsikre biler. Deres største fiende er rust. Ellers kan eldre Mercedes gi deg et relativt problemfritt bilhold. Disse er gjerne litt mer interessante å kjøre enn de japanske alternativene, i tillegg til at kollisjonssikkerheten er noe bedre. Nå sier jeg ikke at kvaliteten til BMW er katastrofalt dårlig, men litt små-ting må man regne med.

 

Bruk i hvert fall tid til å kartlegge hva som har blitt gjort, og hvilke problemer som kan dukke opp. En NAF-test kan på sikt spare deg for en del kroner.

Skal love deg at det er et helvete å skru på gamle japsebiler for de er så opprusta i forstilling og bakstilling at boltene knekker og må kappes av! I tilegg så finnes det ikke kjedeligere biler enn det du ramser opp, består også kun av hardplast i interiøret, blir deprimert av å kjøre det. Jeg ville heller valgt noe annet enn en kjedelig japsebil

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Gammel japse som er alt annet enn kjedelig.

130_0707_01_z+1973_mazda_rx3+front_view.jpg

 

Og når det kommer til opprusta forstillinger, er dette noe du kan bekrefte at er veldig typisk disse bilene? Eller er det som med alle andre biler at det kommer ann på hvor godt vedlikeholdt disse er og hvor dem har gått i landet.

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg generelt og ikke sjeldne utgaver som knapt finnes i Norge. Spesielt toyota ruster ekstremt fort, biler fra 96-00 er et helvete å skru på. Senest i forrige uke så måtte jeg kappe bort festemuttera til demperene bak på en toyota land cruiser 2004 modell! Gjengene hadde rusta bort. Skam.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Skal love deg at det er et helvete å skru på gamle japsebiler for de er så opprusta i forstilling og bakstilling at boltene knekker og må kappes av! I tilegg så finnes det ikke kjedeligere biler enn det du ramser opp, består også kun av hardplast i interiøret, blir deprimert av å kjøre det. Jeg ville heller valgt noe annet enn en kjedelig japsebil

 

Ja, jeg er enig i at japsebiler ikke er det som gir mest farge i hverdagen. Bilene er likevel relativt trygge bilhold, dersom rusten ikke har tatt overhånd. Konstruksjonen er enklere enn tyske modeller fra samme tid.

Lenke til kommentar

Akkurat det har mer med vedlikehold å gjøre.

Det har noe med salt å gjøre.

 

Kan fortsatt forebygges med vedlikehold, har hatt mangen forskjellige biler og vedlikehold utover det vanlige vaskingen og poleringen gjør underverker.

 

Mercedes c180 som jeg hadde, kjent for å ruste alle steder ble nesten helt rustfri med litt vedlikehold.

Om man er glad i bilen sin og gjør det lille ekstra så er det mekaniske og kosmetiske ingen problem... dog når man begynner å få elektriske problemer... ja da sitter man i det (som jeg gjorde med en Laguna 2001mod tidligere).

 

Tectyl behandling av understell (så fremt alt er fri for rust) er verdt pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom fyren har lyst på BMW, så kjøp BMW. Enkelt og greit. Finnes mer driftsikre biler. Finnes biler som ruster mindre (og mer). Finnes også biler med større plass.

 

Jeg liker Audi, så da kjører jeg Audi.

 

Kjenner en som digger Toyota, og han kjører Toyota.

 

Jeg ville satset på en 5 serie i stedet for 3 serie. Bedre plass og litt mindre ...tralle.

 

LIKE???

edit leif

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Akkurat det har mer med vedlikehold å gjøre.

Det har noe med salt å gjøre.

Siden du er lærling, så er du unnskyldt. Når du lærer det litt av hvert om bil vil du og forstå at dette kan forebygges med god vedlikehold og litt kjærlighet til bilen sin.

Dessuten virker salt like dårlig på en europeisk bil som en japansk bil, så dette var tynt av deg.

Lenke til kommentar

Stort sett så er de fleste bilene greit beskyttet mot vinter. Vedlikehold er viktig, men det er også modell. Kjøper man en bil som er nyere har den ikke gått like mange år i saltsuppa. Fordel er det også å kjøpe bil i Nord-Norge da de saltes mindre enn fra Trøndelag og sørover.

Lenke til kommentar

Rart at min mor har en gammel corolla fra 1993 og den er det ikke rust på, mens jeg kjenner flere med europeiske biler som er nyere enn min mors bil og som har masse rust. En kollega av min mor har en veldig gammel honda civic som har minimalt med rust. Så du har nok rett gryterett. Japsebiler er fysj. Selv kjører jeg mazda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lært nok til at japsebil er holdbart motormessig, men når det skal skrus på forstilling eller bakstilling så er det et helvete. Det er fakta at japsebiler ruster mye mer enn biler fra europa, for de er ikke laget for vinter.

 

Du har fortsatt mye å lære om biler.

Lenke til kommentar

Rart at min mor har en gammel corolla fra 1993 og den er det ikke rust på, mens jeg kjenner flere med europeiske biler som er nyere enn min mors bil og som har masse rust. En kollega av min mor har en veldig gammel honda civic som har minimalt med rust. Så du har nok rett gryterett. Japsebiler er fysj. Selv kjører jeg mazda.

Jeg snakker om rust i forstilling og bakstilling ikke karoseri. Gidder ikke skrive noe mer i mot deg Hansien, har skrudd nok på det så jeg vet selv hvordan det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...