DaddyYankee Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 [url="http://www.finn.no/finn/car konebil. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Bil er bil, regner med at trådstarter er ute etter en bil som passer til det forbruket vedkommende har. Ville ha satset på en driftsikker bil, ikke en rævkjørt ungdomsbil med 200hester. Sats på noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28662349 Mener disse har registerkjede, så ingen store utgifter der. Edit: Leif. Endret 20. juni 2011 av Samcki Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Renault Megane 2003 og nyere, så får du en sikker og rimelig bil med særpreg. Endret 20. juni 2011 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Bil er bil, regner med at trådstarter er ute etter en bil som passer til det forbruket vedkommende har. Ville ha satset på en driftsikker bil, ikke en rævkjørt ungdomsbil med 200hester. Sats på noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28662349 Mener disse har registerkjede, så ingen store utgifter der. Edit: Leif. sant at bil er bil, men tenkte kanskje trådstarten ville ha en litt sporty bil, med tanke på at han nevnte Bmw. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Mazda 323, Honda Civic, Toyota Corolla, Toyota Carina og lignende går for å være skuddsikre biler. Deres største fiende er rust. Ellers kan eldre Mercedes gi deg et relativt problemfritt bilhold. Disse er gjerne litt mer interessante å kjøre enn de japanske alternativene, i tillegg til at kollisjonssikkerheten er noe bedre. Nå sier jeg ikke at kvaliteten til BMW er katastrofalt dårlig, men litt små-ting må man regne med. Bruk i hvert fall tid til å kartlegge hva som har blitt gjort, og hvilke problemer som kan dukke opp. En NAF-test kan på sikt spare deg for en del kroner. Skal love deg at det er et helvete å skru på gamle japsebiler for de er så opprusta i forstilling og bakstilling at boltene knekker og må kappes av! I tilegg så finnes det ikke kjedeligere biler enn det du ramser opp, består også kun av hardplast i interiøret, blir deprimert av å kjøre det. Jeg ville heller valgt noe annet enn en kjedelig japsebil Endret 20. juni 2011 av Gryterett Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Renault Megane 2003 og nyere, så får du en sikker og rimelig bil med særpreg. Kjøper du Renault så må du skifte motorfeste en gang i uka, makan til dårlige konstruksjoner på det. Hold deg langt unna fransk bil, mye bedre med en gammel Bmw da. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Gammel japse som er alt annet enn kjedelig. Og når det kommer til opprusta forstillinger, er dette noe du kan bekrefte at er veldig typisk disse bilene? Eller er det som med alle andre biler at det kommer ann på hvor godt vedlikeholdt disse er og hvor dem har gått i landet. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Nå tenker jeg generelt og ikke sjeldne utgaver som knapt finnes i Norge. Spesielt toyota ruster ekstremt fort, biler fra 96-00 er et helvete å skru på. Senest i forrige uke så måtte jeg kappe bort festemuttera til demperene bak på en toyota land cruiser 2004 modell! Gjengene hadde rusta bort. Skam. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Akkurat det har mer med vedlikehold å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Skal love deg at det er et helvete å skru på gamle japsebiler for de er så opprusta i forstilling og bakstilling at boltene knekker og må kappes av! I tilegg så finnes det ikke kjedeligere biler enn det du ramser opp, består også kun av hardplast i interiøret, blir deprimert av å kjøre det. Jeg ville heller valgt noe annet enn en kjedelig japsebil Ja, jeg er enig i at japsebiler ikke er det som gir mest farge i hverdagen. Bilene er likevel relativt trygge bilhold, dersom rusten ikke har tatt overhånd. Konstruksjonen er enklere enn tyske modeller fra samme tid. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Akkurat det har mer med vedlikehold å gjøre. Det har noe med salt å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Akkurat det har mer med vedlikehold å gjøre. Det har noe med salt å gjøre. Kan fortsatt forebygges med vedlikehold, har hatt mangen forskjellige biler og vedlikehold utover det vanlige vaskingen og poleringen gjør underverker. Mercedes c180 som jeg hadde, kjent for å ruste alle steder ble nesten helt rustfri med litt vedlikehold. Om man er glad i bilen sin og gjør det lille ekstra så er det mekaniske og kosmetiske ingen problem... dog når man begynner å få elektriske problemer... ja da sitter man i det (som jeg gjorde med en Laguna 2001mod tidligere). Tectyl behandling av understell (så fremt alt er fri for rust) er verdt pengene. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Dersom fyren har lyst på BMW, så kjøp BMW. Enkelt og greit. Finnes mer driftsikre biler. Finnes biler som ruster mindre (og mer). Finnes også biler med større plass. Jeg liker Audi, så da kjører jeg Audi. Kjenner en som digger Toyota, og han kjører Toyota. Jeg ville satset på en 5 serie i stedet for 3 serie. Bedre plass og litt mindre ...tralle. LIKE??? edit leif Endret 21. juni 2011 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Akkurat det har mer med vedlikehold å gjøre. Det har noe med salt å gjøre. Siden du er lærling, så er du unnskyldt. Når du lærer det litt av hvert om bil vil du og forstå at dette kan forebygges med god vedlikehold og litt kjærlighet til bilen sin. Dessuten virker salt like dårlig på en europeisk bil som en japansk bil, så dette var tynt av deg. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Har lært nok til at japsebil er holdbart motormessig, men når det skal skrus på forstilling eller bakstilling så er det et helvete. Det er fakta at japsebiler ruster mye mer enn biler fra europa, for de er ikke laget for vinter. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Stort sett så er de fleste bilene greit beskyttet mot vinter. Vedlikehold er viktig, men det er også modell. Kjøper man en bil som er nyere har den ikke gått like mange år i saltsuppa. Fordel er det også å kjøpe bil i Nord-Norge da de saltes mindre enn fra Trøndelag og sørover. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Rart at min mor har en gammel corolla fra 1993 og den er det ikke rust på, mens jeg kjenner flere med europeiske biler som er nyere enn min mors bil og som har masse rust. En kollega av min mor har en veldig gammel honda civic som har minimalt med rust. Så du har nok rett gryterett. Japsebiler er fysj. Selv kjører jeg mazda. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Har lært nok til at japsebil er holdbart motormessig, men når det skal skrus på forstilling eller bakstilling så er det et helvete. Det er fakta at japsebiler ruster mye mer enn biler fra europa, for de er ikke laget for vinter. Du har fortsatt mye å lære om biler. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Hva med denne? Går som en kule, bare og fjerne noe av stylingen så er den fin å... Edit: Ruster ikke, god teknisk stand osv. Endret 22. juni 2011 av paroa 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Rart at min mor har en gammel corolla fra 1993 og den er det ikke rust på, mens jeg kjenner flere med europeiske biler som er nyere enn min mors bil og som har masse rust. En kollega av min mor har en veldig gammel honda civic som har minimalt med rust. Så du har nok rett gryterett. Japsebiler er fysj. Selv kjører jeg mazda. Jeg snakker om rust i forstilling og bakstilling ikke karoseri. Gidder ikke skrive noe mer i mot deg Hansien, har skrudd nok på det så jeg vet selv hvordan det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå