Atmosphere Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei Jeg ønsker å lese meg opp på makroøkonomi, mest for gøy, og lurer i den sammenheng på om noen her inne kan anbefale noe lesestoff? Jeg har ikke utdannelse innen økonomi, så det bør helst være en bok som kan leses av lekfolk. På forhånd takk. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Økonomi på trikken og Alt du vil vite om samfunnsøkonomi av Erling Røed Larsen er gode bøker. De dekker både mikro- og makroøkonomiske spørsmål og er skrevet for lekfolk. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Takk for svar, jeg skal sjekke dem ut. Har du noen anebfalinger til bøker på engelsk. Skal akkurat til å bestille meg et lite lass med skolebøker fra Amazon, så kan jeg slenge med en bok om makroøkonomi med det samme. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Har ikke oversikt over engelske bøker, dessverre. Freakonomics og Sex, drugs and economics er morsomme, men først og fremst mikrorettet. Økonomilærebøker er ofte dyrere på Amazon enn i Norge, typisk eksempel på prisdiskriminering. En annen ting er at amerikanske innføringsbøker i makro ofte er veldig tilpasset amerikanske forhold og ikke er ikke nødvendigvis egnet som innføring i Norge. Endret 20. juni 2011 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå