Gå til innhold

Jobb i kommune eller privat

Anbefalte innlegg

Har to konkrete tilbud. Trenger hjelp til å veie pros and cons. Dette gjelder tekniske stillinger innen geomatikk. Det jeg tenker er følgende:

Kommunen:

Minimalt med overtid

Lavere tidspress/produksjonspress

Mindre ansvar for økonomiske konsekvenser av blundere

Standardisert arbeid

Henger i mindre grad med på teknologiske nyvinninger

Private:

Mulighet for mer ansvar

Kanskje lærer mer i bredden og er bedre skodd for et jobbskifte i fremtiden

Muligheter for medeierskap osv

Mer overtid

Mer arbeidspress

Mindre populært å si opp jobben

Her tipper jeg bare, noen som har erfaringer å bidra med? Eller tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du har vurdert alternativa her ganske greit. Men eg er litt usikker på om "Muligheter for medeierskap osv" og "Mindre populært å si opp jobben" eigentleg stemmer så godt for jobb i det private.

Vanligvis så må du kjøpe andeler som normalt dersom du vil bli medeigar. Når de gjeld kor populært det er å seie opp jobben så er vel det lite populært både i kommunal og privat regi. Om noke så vil eg faktisk anta at det er mindre populært å seie opp jobben i kommunen sidan det offentlige har hatt lang tradisjon med lange ansettelsesforhold. I det private er ledelsen meir oppdatert på kva som gjeld av tilbud og etterspørsel, og dersom selskapet ikkje klarer å følge dei lønnsaukningane som dei ansatte forventer så bytter dei jobb i større grad en offentleg ansatte gjer.

Sjølv jobber eg i det offentlege, og dersom eg skal anbefale noke så trur eg at du som nyutdanna vil kunne ha mest utbytte av å starte i eit privat selskap. Du vil då lære meir og dersom arbeidspresset blir for stort så kan du heller gå over til kommunen i staden for.

I tillegg så vil ein av dei store forskjellane mellom kommunal jobb og privat jobb være arbeidsoppgåvene. Nå kjenner eg ikkje så godt til geomatikk området, men i stor grad så vil det private jobbe med å gjere arbeidet og lage dokumentasjon for utført arbeid, medan kommunen typisk har ei kontrollerande oppgåve der det skal sjekkast at arbeidet er utført på rett måte. Så her vil det være litt avhengig av kva du finner spennande og utfordrande å jobbe med.

Skal eg sette opp ei liste så blir det vel noke slikt:

Kommune

Pros:

-Høg arbeidssikkerheit og stabil jobb (vanskelig å få sparken)

-Lavere arbeidspress og pålagt overtid

-Du vil jobbe som ein del av eit stort kommunalt system, så det er lett å finne folk som du kan be om råd både innan eiga og andre kommuner.

-Mindre personleg ansvar

-Kan disponere tida di betre sjølv, som f.eks når du vil ha ferie.

Cons:

-Lavare lønn er tilsvarande private jober

-Mindre muligheiter for ekstra inntekt i form av overtid og kvelds/natt-arbeid

-Mindre frynsegoder sidan offentlig ansatte ikkje skal ta imot gåver.

Privat

Pros:

-Høgare lønn

-Stor personlig utvikling og større muligheiter for å lære meir

-Ofte tilgang på frynsegoder.

Cons:

-Lav jobbsikkerheit, der både dårlig personlig prestasjon og dårlige tider i firmaet kan føøre til at du står utan jobb.

-Mykje personleg ansvar

-Rykk og napp jobbing, du kan gå frå å sitte i dagesvis å tvinne tommeltotter til å måtte jobbe døgnet rundt når fyrst arbeidet kjem.

Det du bør sjekke her er kva dei jobbtilbuda du har fått innebærer av arbeidsoppgåver og kva er lønna? Sjølv om det vanligvis er betre betalt i private selskap så treng det ikkje å være slik, særlig gjelder dette for nyansatte utan jobberfaring.

Du vil også kunne presse lønna opp med å referere til kva den andre arbeidsgiveren tilbyr deg i lønn.

Det er ingen grunn til å f.eks jobbe i det private dersom du berre får litt meir i lønn og eit høgt produksjonspress, samt at jobben er i eit stabilt selskap som ikkje går konkurs med det fyrste. Og på samme måten er det ingen grunn til å ta ein kommunal jobb dersom jobben er usikker og du helst vil ta i eit tak for å tjenne deg opp litt kapital.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...