Gekko96 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hei! Jeg lurer på om et MicroSD-minnekort vil fungere på speilreflekskamera hvis man bruker SD-kort som man setter MicroSD-kortet inn i? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ja det vil fungere. Men jeg vil ikke anbefale det som en permanent løsning. Micro-SD kort er gjerne tregere, og min erfaring med micro-SD overganger er heller laber. Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Ok. Tenkte de kunne være en fin nødløsning. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ok. Tenkte de kunne være en fin nødløsning. Som nødløsning vil det virke. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Når du kan kjøpe 32GB SDHC for en drøy femti-lapp, blir vel det en greiere nødløsning? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Når han skriver "nødløsning" så antar jeg at det er i en situasjon der man ikke får kjøpt nytt kort, men har et microSD-kort liggende. Da vil det fungere med en adapter. Har gjort det selv ved et par anledninger. Dårlig ytelse på seriebilder osv., men ellers funker det helt fint. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Når han skriver "nødløsning" så antar jeg at det er i en situasjon der man ikke får kjøpt nytt kort, men har et microSD-kort liggende. Da vil det fungere med en adapter. Har gjort det selv ved et par anledninger. Dårlig ytelse på seriebilder osv., men ellers funker det helt fint. Det ser ikke, på grunnlag av teksten, ut som om mannen er i nød - hverken i dag eller i overskuelig framtid - heller det faktum at man har funnet noe gammelt rask som kanskje kan brukes til noe istedenfor å kaste det? - og derfor egentlig har god tid til å skaffe seg en nødløsning/backup som kan fungere tilfredsstillende?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå