Gå til innhold

Store Dualboot Problemer!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Dette er min Story:

For 2 uker siden installerte jeg windows xp. Dette kjørte fin fint i 2 uker . I går bestemmte jeg meg for og installere win2000 server ved siden av xp på en partisjonert ntfs del av min 40 gig disk. Dette funka også bra. Jeg har kjørt det fint i 2 dager. Men problemet kom første gangen jeg skulle boote xp etter at jeg hadde intallert 2000server. Da får jeg beskjeden:

CANNOT FIND /WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/systemd

Systemd er filen!!

Boot from xp cd maybye thet can fix the problem. Use recovery console.

Da er det slik at Win2000server booter Xp booter ikke pga eb fil som ikke finnes eller ikke kan leses.

Hva skel jeg gjøre få at jeg kan boote begge?

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror rett og slett dette kommer av at XP-partisjonen fikk nytt navn. Jeg kjører 2k, XP og Linux i en trippel-boot-konfigurasjon. Funker utmerket, men jeg har passet på å gjøre det systematisk. Jeg partisjonerte opp alt først.

Jeg har dessverre ingen enkel løsning på problemet ditt, men mener å huske at jeg har vært ute for noe lignende. Mener at det hadde med partisjoneringen å gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 14:07, Civilix skrev:

Svaret er enkelt, du må installerer win2k først. Jeg gjorde akkurat det samme en gang. Det som skjer er at win2k lager sin egen mbr på c: og sletter den gamle(som tilhørte XP), ikke mye du kan gjøre nå enn og slette xp og reinstalle det...

Da putter vel ikke 2000 mbr på c: når jeg instwellerer den på d: eller?

Hvis jeg nå kjører inn xp på nytt og ntfs formaterer c: før jeg legger den inn. Hva skjer da med 2000server. Funker Dualboot med begge da?

BobboZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...