Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Drøbak (evt Ski eller Ås)

Anbefalte innlegg

Fått et jobbtilbud i Drøbak. Lite kjent i området, så det blir å flytte ganske langt. Vurderer i så fall å bo i Drøbak eller Ås/Ski-området. Kjerringa flytter etterhvert etter og for at hun skal kunne søke og evt jobbe i Oslo er det greit med god kommunikasjon inn til Oslo. Går det flere tog fra Ski til Oslo enn fra Ås? Vurderer også Vestby, Kolbotn. Kanskje til og med Nesoddtangen.

Fordeler/ulemper ved området?

Fordeler/ulemper ved plassene innad sammenlignet med hverandre?

I Drøbak har man jo muligheten til en bolig med gangavstand til badestrand, den luksusen frister ganske kraftig. Ulempen er jo at da blir det en grønn, treg buss inn til Oslo for kjerringa. Er vel ikke så enormt store sjanser for å få jobb for henne også i området da disse stedene er ganske så små.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drøbak er en søt liten by, og siden jeg bor her må jeg vel si at det er å foretrekke framfor Ås/Ski/Kolbotn/Vestby. Ski har tog inn til Oslo, men er ikke så ille å komme seg fra Drøbak til Oslo heller. Går buss hver halve time som tar 45 min, eller ekspresser i rushtiden som går hvert tiende minutt. De tar ca en halv time.

Ellers så er bademulighetene fine ja. Enten man vil bade på strand, brygger eller ved gress. Men ut over det så er det veldig fine skiløyper om vinteren, 18 hulls golfbane, fin skog, stort idrettslag med orientering, svømming, fotball, sykling, langrenn, håndball, taekwondo, tennis, volleyball, bordtennis, alpint, seiling osv.

Er seks barneskoler, tre ungdomsskoler og en vgs hvis det er aktuelt. Syv matbutikker, åtte frisører og et veldig lite aktuelt kjøpesenter. Sånn sett bort i fra det (man må til Vinterbro eller Ski hvis man skal ha noe annet enn mat, egentlig) så er Drøbak å foretrekke. Nesodden er praktisk med båt til Oslo, men ellers veldig usentralt. Vestby er greit med tanke på tog, men å for eksempel skulle komme seg fra Vestby til Drøbak med tog og buss tar fort to timer. Ski og Kolbotn er mer sentralt enn Drøbak, men Drøbak er mye mer trivelig :)

Lenke til kommentar

Jeg bodde rett utenfor Ski by i 16 år, så jeg ville foretrukket den byen. Det er ikke tog i Drøbak. Fra Ås går det ett lokaltog til Oslo S i timen. Ski er 5 minutter nærmere og det går 5 tog til Oslo S i timen. Ski har et av landets største kjøpesentre og det er ikke mangel på restauranter, spisesteder og dagligvarebutikker. Ski har også Midtsjøvannet for deg som liker å bade.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...