Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi X-race 2008 modell! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig kjøpt meg en fint brukt derbi x-race 2008 modell. Men har fått noen problemer i det siste som jeg ikke forstår meg på i det hele tatt. Da jeg starter mopeden og trykker på første giret gjør mopeden et hopp og stopper. Det er som om clutchen ikke tar helt. Og når jeg tar av uten å stå i ro slurer mopeden ganske mye. Jeg har prøvd å stramme clutch-wiren på rattet, men det ser ikke ut til å fungere :S

Mopeden har stått i ro i nærmere 2 måner, kan de ha noe med saken å gjøre. Mopeden kan ikke stå i ro med første giret på selv om jeg holder inne clutchen. Jeg har også slått av mopeden og prøvd å trillet den bortover med clutchen inne i 1. gir, men det går ikke! :S

Trenger sårt hjelp fra noen som er erfaren innenfor dette emnet!! snareest!! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke blitt kjørt hardt med fordi eigeren er ikke en sann type. Jeg heller har ikke kjørt den, men den ene gangen jeg edelig skulle kjøre den skjedde dette. Men kan det ver at clutch-lamellene har grodd fast i hverandre siden den har stått i ro i mange måneder?

Lenke til kommentar

Har funnet ut at det er ikke dette som er problemet likevel. Når jeg setter mopeden fra " free" til 1.gir meden jeg holder inne clutchen gjør den et hopp fremover før den stanser brått. Hva skyldes dette? Det er ikke slik på andre mopeder :no::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...