Gå til innhold

hjelp til å konfigurere egen router fra alitbox routeren!


Anbefalte innlegg

jeg har da fått oppgradert hastigheten fra altibox til 60/60, men får jo ikke dette trådløst fra altibox routeren. Har da en egen router Airlink 670W som jeg vil bruke for å få den hastigheten. Men har problemer med å sette opp routeren. Har satt altibox routeren i bridge mode. Hva må jeg koble av ledninger fra Altbox routeren til den Airlink'n, å hva må jeg gjøre når jeg skal konfigurere den andre? blir veldig glad for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strekk en nettverkskabel fra en Altiboxmodemet sine LAN-porter til en LAN-port på ruteren (mange rutere har egne porter som heter WAN eller Internett). Jeg har ikke sett hvilken type multimodem Altibox bruker, så kan være det er en dedikert port som skal brukes mot en ruter. Hovedregelen er hvertfall:

 

Vegg - [DSL/?]Modem[LAN] - [WAN/Internett/LAN]Ruter[LAN] - PC

Endret av Sveen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En god mulighet er gi blaffen i å sette altibox modemet i bridgemode. Ta kabel fra internett utgangen på altiboxen og koble til en LAN port på ruteren. Deaktiver dhcp på ruteren og bruk den som et aksesspunkt istedet for ruter. husk å slå av trådløsfunksjonen på altiboxen. Sett opp ruteren med passord og nettverksnavn på vanlig måte. Det kan være en fordel å sette statisk ip på ruteren en over altiboxen ellers må du ha statisk ip på pc'n for å logge inn på den etterpå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

viss du har den svarte hjemmesentralen fra altibox skal du flytte nettkabelen fra bortes til høyre

et hakk mot venste når du kjører hjemme sentralen i bridge mode.

håper du skjønner hva jeg menner men greier ikke å forklare bedre hva du skal gjøre.

Endret av la7tma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...