Gå til innhold

Ny plasma-tv til gaming og diverse. HJELP!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plasmaskjermer har de siste årene blitt gode til spill grunnet lite lag og meget rask respons, men hvis hvis skjermen er dedikert til spill og pc så er nok en LCD en bedre løsning. Selv om det skal mye til å "brenne" en plasmaskjerm permanent i dag så er det fremdeles en mulighet hvis et statisk bilde blir stående lenge nok. Surfer du på nett i mange timer vil du i alle fall få en del retention(middlertidige innbrenninger).

Lenke til kommentar

ble det en liten bump her gitt..

Hva betyr enhanced refresh rate? hva er best av høyt og lavt?

eller.. hvem er enkelt og greit best av

LCD

og

Plasma

om jeg kjøper LCD-skjermen, hva kommer jeg til å savne med plasmaen?

greit... den har 50". men det betyr kanskje ikke så mye for meg.

Lenke til kommentar

Hvilken teknikk som er best er vanskelig å si... Begge har sine fordeler og klare ulemper. Plasma har høyere kontrast, raskere responstid og et litt mindre skarpt bilde. Teknologien bruker som de gamle rørtv-ene fosfor for å vise bilde. Ulempen er selvsagt at tv-en kan brenne seg hvis et statisk bilde står for lenge. Før var dette et langt større problem enn før, men bruker du en plasma som PC/mac monitor så kan det gå galt.

LCD brenner seg ikke, men har langt lavere responstid(plasma 0,001ms mot LCD ca 8ms). Dette er løst ved å ta i bruk 100-200hz interpolering. Altså tv-en kalkulerer nye bilder slik at responsen blir kjappere. Dette gir veldig myke bevegelser, men bildet får en underlig videolook som noen elsker og andre hater. Til gaming må dette systemet uansett av. LCD er langt mer lyssterkt enn Plasma. Hvis tv-en skal stå i et lyst rom vil LCD være en god løsning...

Lenke til kommentar

ble det en liten bump her gitt..

Hva betyr enhanced refresh rate? hva er best av høyt og lavt?

eller.. hvem er enkelt og greit best av

LCD

og

Plasma

om jeg kjøper LCD-skjermen, hva kommer jeg til å savne med plasmaen?

greit... den har 50". men det betyr kanskje ikke så mye for meg.

Når jeg linket til den Samsung LCD tv`en var den på tilbud. Jeg hadde nok ikke valgt det tv nå som de ikke har tilbud på det lengre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...