the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Prøver å koble min søte Dell Inspirion 4150 med Mobility Radeon 7500 skjermkort til TV'en. Uansett hva jeg trykker og vender på så ender det opp med svart-hvitt bilde. Har koblet med en s-videokabel fra maskinen og i en scart-overgang som går inn i TV'en. Jeg har nå fjernet drivere, og installert nye drivere, men intenting ser ut til å hjelpe. Har prøvd på 2 forskjellige TV'er, der også uten hell. Har også skiftet scart-overgangen, men ingenting hjelper Har selsagt prøvd med samtlige PAL og NTSC-muligheter, men uten at det gjør noe nytte. Noen som har vært ute for det samme og vet hva dette kan skyldes? TV'en er forøvrig under 1 år gammel. Lenke til kommentar
vegarroe Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har du stillt inn TV'n slik at kanalen for scart bruker S-Video signal. Hvis ike dette gjøres vil ikke TV'en finne noe farve signal og dette resulterer i sort/hvitt bilde! Instillingene for dette er forskjellig fra TV til TV. En annen ting er at ikke alle TV'er har mulighet for å bruke S-Video signal på alle scart inngangene hvis den har fler enn en. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Har nå gravd meg gjennom manualen uten å finne noe om å stille inn for at den skal bruke s-video signal. Jeg fant riktig nok ut at det kun er AV1 som tar imot s-video signal, og da burde jo saken vært biff, men det er fortsatt svart-hvitt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 TV må ha en eller annen form for innstilling for å skille mellom composite og s-video. Hva slags TV har du? Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Samsung CW-28C73N Må den ha det når den ene scart'en allerede er stilt inn for å motta s-video? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Denne TV støtter da ikke s-video. Dette er vel det samme som du har i din bruksanvisning: Her står det bare at AV1 støtter RGB. En løsning er å kjøpe en "s-video til composite"-adapter som denne hos Biltema som du kobler mellom s-videokabelen og den gule kontakten på scartadapteren Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Glimrende! Da prøver jeg det. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå