Gå til innhold

Installere GeForce GTX 570 på Acer Predator G3600?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om jeg kan installere GeForce GTX 570 på Acer Predator G3600? Jeg har nettopp bestilt den fra mpx http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=632839 men jeg er litt usikker på grafikkortet. Jeg har tenkt å spille spill som battlefield 3 of call of duty mw3 etc så jeg trenger en bra grafikkort. Er det stor forskjell mellom GeForce GTX 570 og ATI Radeon 5850? Går det an å spille tunge spill som battlefield 3 med dette kortet? Hvis ikke så var spørsmålet mitt igjen om jeg kan installere GeForce GTX 570 på denne PCen?

EDIT: okei mpx.no har røyka noe fordi øverst på siden står det at det skal være ATI Radeon 5850 men på utvidet info står det AMD Radeon HD 6850 :S:S har tatt kontakt så vi får se.

Endret av armanisafari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se link:

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2010/test-amd-radeon-hd-6970-und-hd-6950/26/#abschnitt_performancerating_ohne_aaaf

GTX 570 er en god del raskere enn 5850 ja. Det burde fungere godt til Battlefield3 så langt jeg kan gjette (vi kan bare gjette da ingen faktisk vet spesifikasjonskravene til BF3 enda).

Det vurde fungere fint på en typisk 500watt strømforsyning, gitt at den kan levere mye av sin effekt på 12volt railen (de fleste nyere PSUer kan det, men det er verdt å sjekke).

Men jeg forstår ikke helt - har du tenkt å bytte kort på en helt nykjøpt maskin? Da må det jo være en bedre løsning å bare kjøpe et bedre kort i maskinen til å begynne med og dermed spare en god del penger på et skjermkort som ellers da ville vært helt bortkastet...

-Stigma

Lenke til kommentar

GTX 570 vil jeg anslå er rundt 30% raskere enn HD 5850, men HD 5850 kan overklokkes nesten 20% uten noe stress ;)

HD 5850 var et beist av et kort, og med core clock på 725MHz var det ikke vanskelig å klokke det opp til 850-900MHz etter det jeg har hørt, forhåpentligvis kommer neste generasjon Radeon-kort til å være slik også.

Lenke til kommentar

Se link:

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2010/test-amd-radeon-hd-6970-und-hd-6950/26/#abschnitt_performancerating_ohne_aaaf

GTX 570 er en god del raskere enn 5850 ja. Det burde fungere godt til Battlefield3 så langt jeg kan gjette (vi kan bare gjette da ingen faktisk vet spesifikasjonskravene til BF3 enda).

Det vurde fungere fint på en typisk 500watt strømforsyning, gitt at den kan levere mye av sin effekt på 12volt railen (de fleste nyere PSUer kan det, men det er verdt å sjekke).

Men jeg forstår ikke helt - har du tenkt å bytte kort på en helt nykjøpt maskin? Da må det jo være en bedre løsning å bare kjøpe et bedre kort i maskinen til å begynne med og dermed spare en god del penger på et skjermkort som ellers da ville vært helt bortkastet...

-Stigma

Jeg har søkt på flere steder men jeg fant ut at den maskinen her var best. Men jeg har aldri hat AMD grafikk kort så jeg er litt usikker på dem. Jeg ser at du sammenlignet GTX 570 og ATI radeon 5850 men når du ser på utvidet info her http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=632839#extra så ser du at det står AMD Radeon HD 6850 så jeg er litt usikker om den har det eller ATI 5850. Men hvis vi sammenlignet AMD Radeon HD 6850 med GTX 570, er det bedre enn ATI 5851?

EDIT:

Okei... Jeg så på linken din http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2010/test-amd-radeon-hd-6970-und-hd-6950/26/#abschnitt_performancerating_ohne_aaaf og der ser jeg at ATi Radeon HD 5850 er litt bedre enn AMD Radeon HD 6850 så jeg håper virkelig at det er ATi Radeon HD 5850 som er med maskinen. Men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er med en bedre grafikk kort når maskinen er så dyr...

Endret av armanisafari
Lenke til kommentar

Maskinen er ferdigbygd, da blir det dyrt.

hmm ja, hadde jeg mer kunnskap så hadde jeg bygd den selv, men men.

Forresten hvordan kan ATI 5850 være bedre enn AMD 6850 når 5850 er minst ett år eldre?

De er ikke fra samme generasjon - og i alle generasjoner så produseres det jo kort av varierende kraft og pris. Utover det så er jeg enig i at navnet på kortet kanskje indikerer at dette er det samme kortet som 5850 men bare oppdatert. Det er det forøvrig også - men det er ikke like bra på alt som 5850 kortet var. Til gjengjeld er det bedre på andre ting. F.eks. har det en tendens til å vinne i tester som inkluderer tesselering da den nyere varianten utfører dette mer effektivt. 5850 overklokker dog bedre vil de fleste si.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Maskinen er ferdigbygd, da blir det dyrt.

hmm ja, hadde jeg mer kunnskap så hadde jeg bygd den selv, men men.

Forresten hvordan kan ATI 5850 være bedre enn AMD 6850 når 5850 er minst ett år eldre?

De er ikke fra samme generasjon - og i alle generasjoner så produseres det jo kort av varierende kraft og pris. Utover det så er jeg enig i at navnet på kortet kanskje indikerer at dette er det samme kortet som 5850 men bare oppdatert. Det er det forøvrig også - men det er ikke like bra på alt som 5850 kortet var. Til gjengjeld er det bedre på andre ting. F.eks. har det en tendens til å vinne i tester som inkluderer tesselering da den nyere varianten utfører dette mer effektivt. 5850 overklokker dog bedre vil de fleste si.

-Stigma

hmm ok, takk for info! Nå sprørs det hvilken av de som er med fra mpx, får håpe de svarer i morra.

Lenke til kommentar

ok jeg fikk svar fra mpx og heldigvis så er det 5850 kortet som er med istedenfor 6850. Kan 5850 kortet kjøre spill som black ops og crysis og andre spill som krever bra grafikk uten problemer? Hvis ikke... kan jeg installere GTX 570 på denne maskinen (har ikke tenkt å gjøre det med en gang), er det mulig? GTX krever 550 watt men denne har bare 500. her er linken til maskinen igjen : http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=632839#extra

Endret av armanisafari
Lenke til kommentar

Black Ops: Lett

Crysis: ehhh..... 25 fps med drops ned i 10-15fps-sjikte under stress...

GTX 570 skal i prinsippet gå fint på en god 500W, men å oppgradere fra HD 5850 til GTX 570 blir penger ut av vinduet. Videre er det uklart hva slags PSU som følger med på Aceren din, når jeg sier en god 500W mener jeg en som har rundt 40A på 12V-linja...

Vent til neste generasjon og oppgrader da, AMD skal komme med nye kort i løpet av 2011. Da vil GTX 570 og HD 5850 framstå som ganske middelmådige begge to ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Black Ops: Lett

Crysis: ehhh..... 25 fps med drops ned i 10-15fps-sjikte under stress...

GTX 570 skal i prinsippet gå fint på en god 500W, men å oppgradere fra HD 5850 til GTX 570 blir penger ut av vinduet. Videre er det uklart hva slags PSU som følger med på Aceren din, når jeg sier en god 500W mener jeg en som har rundt 40A på 12V-linja...

Vent til neste generasjon og oppgrader da, AMD skal komme med nye kort i løpet av 2011. Da vil GTX 570 og HD 5850 framstå som ganske middelmådige begge to ;)

Takk for svaret! trodde crysis ville kreve mindre enn black ops, håper bare at battlefield 3 funker på det kortet. jeg skal vente og se om de nye grafikk kortene ikke blir for dyrt og håpe at de fungerer på 500W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...