The_Lobster Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei! Har nettop bestilt ny maskin, eneste jeg har beholdt var harddisken (gammel IBM 32.2 gb). Greia er, at den forrige maskinen tok plutselig kvelden, så alle drivere ligger jo inne på den hdd'en fortsatt... Hovedkortet jeg har bestilt er forresten Asus P4P800 Deluxe (om det hjelper?). På den samme harddisken, er det en del filer som er meget viktige! Altså kan jeg ikke formatere hele harddisken med en gang før jeg starter systemet, for å starte clean med nye drivere og komponenter. Hdd'en er allerede partisjonert opp i 3 deler. Win 98, Win2k, og 700mb ledig i en partisjon som opprinnelig var beregnet for DOS. Det er Win2k partisjonen jeg kommer til å bruke, så tenk ikke på Win 98 partisjonen. Jeg tenkte som så at jeg kunne flytte de viktige filene fra Win2k partisjonen over på den 700mb partisjonen... For så å formatere Win2k partisjonen. Men hvor og når gjør jeg dette? Vil systemet starte opp med en gang fra harddisken, og starte dual-boot sekvensen? Og om jeg velger Win2k der, hva skjer når det er fullstendig feil drivere som er installert? Kan hende jeg skriker og bærer meg for ingenting her.. Men likevel.. hjelp? Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Prøv å start i sikkermodus med win2k. Problemet er at den ikke finner cdrommene da, så det vil bli vanskelig å ta backup... Hvis du har en annen harddisk så kan det være lurt å legge filene over på den. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hmm. Pratet nettop med faren. Han ønsker ikke å formatere disken. Ettersom det er så utrolig mye på den som må beholdes. Men samtidig mye skit som må gåes igjennom. Han sa at det første vi gjør er å prøve å få startet maskinen, for vi antagelig kommer til å få en del mikkmakk. Etter det avinstallerer vi drivere, kjører et cleanings program som renser opp i registryet for gamle drivere og annet som ikke er i bruk, og installerer de nye driverne. Mitt spørsmål da til dette, er om dette vil funke godt? Har jo hørt historier om folk som går flere tusen poeng i 3dmark01 etter å ha formatert disken... Men om man fjerner alle gamle drivere helt, og installerer de nye, vil det da funke optimalt? Takk for svar! Mvh, Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå