MindFire Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Eg skal no gå til innkjøp av ny gaming pc, eg har planar om å sleppa å oppgradera den på to år, og med det i tankane, er detta bra nok? Eg forlater nemlig den deilige lærling tilværelsen til fordel for student livet igjen. Og som de alle veit, så kan ein ikkje gå på skule, uten ein data å spela på når ein egentleg burde ha lest Det skal egentleg berre spelast på maskina, sidan eg har laptop til skulearbeid, film osv. Eg har brukt ein god del tid på å koka i sammen detta greiene her, så om noen kan sjå litt på da, og sett om eg med nokon (få)lappar ekstra kunne fått bedre ytelse, eller at eg kan kjøpa noko billigare av eit komponent men fremdeles ha samme ytelse. Eller om det er noko på listo mi som er feil/ikkje passer sammen, please tell me:) Eg skal og overklokka den når eg føle eg har nok kunnskap. Eg kan og legga til at eg til nøds kan kjøpa eit skjermkort til, når tida er inne, julepresang til seg sjølv slår aldri feil. Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 du kunne ha byttet ut ramen med corsair vengeance 1600Mhz i stedet, de er bedre til overklokking ! Lenke til kommentar
MindFire Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) du kunne ha byttet ut ramen med corsair vengeance 1600Mhz i stedet, de er bedre til overklokking ! Har eg plass til det med tanke på den gigantiske noctua kjølaren eg skal montera? Hørte dei brikkene blei for høge på grunn av kjøleribbene. Endret 18. juni 2011 av MindFire Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Det er veldig godt mulig du ikke har plass til det. Jeg hadde det problemet med min Dominator som hadde kjøleribbe med Noctua 14. Jeg byttet CPU vifte til Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler når jeg kjøpte Vengeance som jeg er superfornøyd med! stille siden selv kan bestemme vifter. Og gjør at alt ser bedre ut for den tar så lite plass! så alt ser mer Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) du kunne ha byttet ut ramen med corsair vengeance 1600Mhz i stedet, de er bedre til overklokking ! Har eg plass til det med tanke på den gigantiske noctua kjølaren eg skal montera? Hørte dei brikkene blei for høge på grunn av kjøleribbene. det stemmer du burde også bytte til 64bit OS da 32bit OS bare kan bruke halvparten av rammen din. fatality headsettet er bare dritt. dettersynd heletiden. kjøp deg turtle beach px21 istede litt dyrere men varer my lengre og lydkvaliteten er mye bedre og eventuelt kjøpe en biligere 60gb ssd eller legg litt ekstra i det og kjøp denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625824 Eddit: ikke kjøp ramm med kjølebribber på, bare bortkastet og tar mere plass. når du må/burde overclocke 8giga ramm da er det heller på tide og kjøpe ny pc/deler Endret 18. juni 2011 av supercz Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Kjøleribber på rambrikker er bare tull, er bare et salgstriks fra produsentene. Rambrikkene nå i dag blir ikke en gang lunkne. Ellers ser lista di bra ut, men som sakt over, OSet, bytt det ut til 64bit. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Men så sier de jo at overklokking av RAM har minimalt å si på Sandy Bridge- systemer, så da er det egentlig ikke noe poeng å ha noen store uhamselige kjøleribber med minne på. I tillegg må du ta med i beregningen at ASUS GTX570 DirectCU II tar 3 slots. Dvs at det blir klønete å eventuelt sette de opp i SLi senere. Korta vil da stå helt inntill hverandre som vil føre til dårlig kjøling. Edit: 2 stk slo meg angående RAM'en Endret 18. juni 2011 av StorPeder Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Som StorPeder sier over meg her ang skjermkort, anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe MSI sin utgave av skjermkortet, da dette bare tar 2 slotter. Lenke til kommentar
MindFire Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Eg trudde det var 64bit eg hadde valgt, takk for at de merka det:P Ang headset og skjermkort, eg fant ikkje turtle beach eller MSI versjonen av 570 på dustin. Har du nokon andre anbefalingar? Når det gjeld headset må det tåla ein del, eg har mista tellinga på kor mangen headset/øyrepluggar eg har ødelagt til sammen, ikkje få vertfall. Grunnen til at eg valgte fatality var at eg prøvde eit for lenge sida, og syns det var god lyd, og hadde god komfort. Og kjermkortet har eg berre eit kriterie til, og det er at eg kan spela nyare spel på high. Men prisen må ikkje skrapa i månen om de skjønne. Tips anyone? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Dustinhome.no selger ikke msi produkter :/ Så her må du nesten kjøpe det fra mpx.no Lenke til kommentar
MindFire Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Eg har hørt at 560 skjermkortet med twin frozr var den beste versjonen. Er det slik med 570 og? MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX Twin Frozr III http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638785#reviews Lenke til kommentar
MindFire Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Fiksa litt på handlelisto, bedre nu? Trur eg tar detta skjermkortet. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638785 Noen innvendinger? Eller ser det bra ut? Endret 19. juni 2011 av MindFire Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Angående Corsair Vengeance RAM og Noctua NH-D14 så har Corsair kommet ut med LP (Low Profile) utgave av disse, sjekk prod.nr: CML8GX3M2A1600C9. Da har man RAM som passer hovedkortet og CPU-kjøleren etter alle spesifikasjoner. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 @ Mindfire Oppsettet ser bra ut Lenke til kommentar
MindFire Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Då var pc'en bestillt:D takk for hjelpa alle sammen:) Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Fint å sjå at noen tør å bestile, eg bytter ting på lista kvar dag og klarer aldri å bli ferdig Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Fint å sjå at noen tør å bestile, eg bytter ting på lista kvar dag og klarer aldri å bli ferdig har akkurat samme problem Lenke til kommentar
MindFire Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Eg sleit litt med å bestemma meg for komponener og. Det versta var vel skjermkortet, men til slutt fant eg 570 twin frozr III, og då var valget klart! Sjuke overklokkings mulighetar! Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Eg sleit litt med å bestemma meg for komponener og. Det versta var vel skjermkortet, men til slutt fant eg 570 twin frozr III, og då var valget klart! Sjuke overklokkings mulighetar! Jeg kommer nok og få for noe lignende men 580 istedenfor. Twin frozr er helt klart de beste kjølingene til GTX! Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) . Endret 22. juni 2011 av skodaboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå