Gå til innhold

Kjøp av gaming pc til ca 15000.

Anbefalte innlegg

Eg skal no gå til innkjøp av ny gaming pc, eg har planar om å sleppa å oppgradera den på to år, og med det i tankane, er detta bra nok?

Eg forlater nemlig den deilige lærling tilværelsen til fordel for student livet igjen. Og som de alle veit, så kan ein ikkje gå på skule, uten ein data å spela på når ein egentleg burde ha lest

Det skal egentleg berre spelast på maskina, sidan eg har laptop til skulearbeid, film osv.

Eg har brukt ein god del tid på å koka i sammen detta greiene her, så om noen kan sjå litt på da, og sett om eg med nokon (få)lappar ekstra kunne fått bedre ytelse, eller at eg kan kjøpa noko billigare av eit komponent men fremdeles ha samme ytelse. Eller om det er noko på listo mi som er feil/ikkje passer sammen, please tell me:)

Eg skal og overklokka den når eg føle eg har nok kunnskap.

Eg kan og legga til at eg til nøds kan kjøpa eit skjermkort til, når tida er inne, julepresang til seg sjølv slår aldri feil.

data2.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kunne ha byttet ut ramen med corsair vengeance 1600Mhz i stedet, de er bedre til overklokking !

Har eg plass til det med tanke på den gigantiske noctua kjølaren eg skal montera? Hørte dei brikkene blei for høge på grunn av kjøleribbene.

Endret av MindFire
Lenke til kommentar

du kunne ha byttet ut ramen med corsair vengeance 1600Mhz i stedet, de er bedre til overklokking !

Har eg plass til det med tanke på den gigantiske noctua kjølaren eg skal montera? Hørte dei brikkene blei for høge på grunn av kjøleribbene.

det stemmer

du burde også bytte til 64bit OS da 32bit OS bare kan bruke halvparten av rammen din.

fatality headsettet er bare dritt. dettersynd heletiden.

kjøp deg turtle beach px21 istede litt dyrere men varer my lengre og lydkvaliteten er mye bedre og eventuelt kjøpe en biligere 60gb ssd eller legg litt ekstra i det og kjøp denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625824

Eddit: ikke kjøp ramm med kjølebribber på, bare bortkastet og tar mere plass.

når du må/burde overclocke 8giga ramm da er det heller på tide og kjøpe ny pc/deler

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Men så sier de jo at overklokking av RAM har minimalt å si på Sandy Bridge- systemer, så da er det egentlig ikke noe poeng å ha noen store uhamselige kjøleribber med minne på.

I tillegg må du ta med i beregningen at ASUS GTX570 DirectCU II tar 3 slots. Dvs at det blir klønete å eventuelt sette de opp i SLi senere. Korta vil da stå helt inntill hverandre som vil føre til dårlig kjøling.

Edit: 2 stk slo meg angående RAM'en

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Eg trudde det var 64bit eg hadde valgt, takk for at de merka det:P

Ang headset og skjermkort, eg fant ikkje turtle beach eller MSI versjonen av 570 på dustin. Har du nokon andre anbefalingar?

Når det gjeld headset må det tåla ein del, eg har mista tellinga på kor mangen headset/øyrepluggar eg har ødelagt til sammen, ikkje få vertfall. Grunnen til at eg valgte fatality var at eg prøvde eit for lenge sida, og syns det var god lyd, og hadde god komfort.

Og kjermkortet har eg berre eit kriterie til, og det er at eg kan spela nyare spel på high. Men prisen må ikkje skrapa i månen om de skjønne. :tease:

Tips anyone?

Lenke til kommentar

Angående Corsair Vengeance RAM og Noctua NH-D14 så har Corsair kommet ut med LP (Low Profile) utgave av disse, sjekk prod.nr: CML8GX3M2A1600C9. Da har man RAM som passer hovedkortet og CPU-kjøleren etter alle spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Eg sleit litt med å bestemma meg for komponener og.

Det versta var vel skjermkortet, men til slutt fant eg 570 twin frozr III, og då var valget klart! Sjuke overklokkings mulighetar!

Jeg kommer nok og få for noe lignende men 580 istedenfor. Twin frozr er helt klart de beste kjølingene til GTX!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...