Gå til innhold

Katten min er ulykkelig.


Anbefalte innlegg

Jeg har to katter, en hunn og en hann. Jeg har merka at hannen min er blitt veldig sky. Før så var han veldig kosete og hoppa på fanget mitt så snart jeg satt meg ned, og ville ha kos heletiden. Jeg har ikke vært her hjemme på en stund så når jeg kom hit igjen var han blitt helt annerledes. Han vil ikke ha kos, han er bare inne for å spise, så vil han ut igjen. Hvis jeg klapper han, så går han bort fra meg. Han virker ikke redd, men det er noe. Han er kastrert og har vært det i over ett år. Han er god venn med hunn-katten, så det er ikke på grunn av henne. Jeg vet at mamma ikke har gjort han noe. Tror ikke at naboene har gjort noe heller, men det kan jeg ikke vite. Det er litt rart, for han vil jo ut heletiden? Og her hjemme får han bare kos, hvorfor er han ikke kosete lengre? Jeg får så vondt inni meg når han bare trekker seg unna meg, og bare er her for å spise. Han har ikke sovet inne her siden jeg kom for 3 dager siden. Kan det være at noen andre har tatt han inn, siden han ikke vil sove her?

 

Hva skal jeg gjøre? :( Jeg vil ikke slippe han ut, for jeg vil at han skal sove her inne, det er jo her han bor. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at han er sint på deg. En av jentekattene mine var sånn i omtrent ett år etter at jeg fikk meg kjæreste. Hun klarte ikke helt å tilgi meg selv om hun var en skikkelig mammajente. Nå er hun mammas lille jente igjen.

 

Kan jo også hende at katten din bare utvikler seg og får en annerledes personlighet. Hvor gamle er de forresten? Har de gått ute lenge?

Lenke til kommentar

Hehe:)

 

Jeg har vært borte i ett år, men når jeg var på besøk her i vinter (da hadde jeg vært borte nesten 10 mnd) så var han like kosete som alltid! Og nå når jeg kom tilbake igjen (4 mnd etter) så er han blitt sånn som det her.

 

Mamma nevnte sånn smått at naboene har lagt tepper osv på sofaene sine, og på stoler siden han bruker å gå å legge seg inne hos dem og de har ikke noe imot det. Hun nevnte også at naboene over veien her også har en katt som han er god kompis med, og at de ville gjærne ta over han hvis jeg måtte flytte (les tidligere post av meg her inne).

 

Kan det være at han faktisk trives bedre hos noen andre? :( Nå står han å klorer på døra og mjauer og vil ut. Han var her bare for å spise. Jeg prøvde å ta han på fanget og kose med han, men da bare hoppa han ned og gikk bort til døra og ville ut igjen :( han kommer bort til meg og mjauer, og når jeg går for å klappe han, småløper han bort til døra og venter på at jeg skal åpne den til han.. Jeg bare åpna den til han, jeg følte meg forferdelig som tvinger han til å være inne når han har lyst ut... Ååh:(

 

Han er 3 år, hun er 2 år. De har vært utekatter siden de var 6 mnd gamle. Men han var jo ikke sint på meg når jeg hadde vært borte 10 mnd, hvorfor nå?:( og han er jo sånn mot mamma også, som alltid har vært her.

Lenke til kommentar

Jeg må tenke på det beste for katten, og ikke for meg. Så hvis han trives bedre der, og dem synes det er ok, så burde jeg ikke ta det ifra han.

 

Men jeg kom til å tenke på at når han var sånn kosete var det jo vinter (lite trivelig å være ute når det er masse snø og kalt) nå er det jo sommer og varmt (mye mus å jakte på, mye spennende) Kan det ha en sammenheng?

 

(uansett om det ikke forklarer at han ikke sover inne, sånn som hunnkatten min gjør)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...