TheKims Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Hei. Har planer om å ordne hjemmekino i løpet av sommeren. Vil ha det litt stilrent så er på utkikk etter en så liten surround forsterker som mulig . Har noen rimelig lettdrevne høytalere så trenger ikke så veldig kraftig sak. Pris opptil 7-8000 maks, gjerne billigst og best mulig. Eneste jeg har funnet hittil er denne. Designen var ikke den peneste da Endret 18. juni 2011 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Det er veldig få små receivere å finne. Marantzen du nevner er en av de veldig få. Design smak er jo en smaksak, men disse er faktisk griselekkre: http://marantz.co.uk/uk/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=AVReceiver&ProductId=NR1501 Har selv Marantz AV8003, de er mye penere i virkeligheten. Skal en forsterker være pen etter min mening, så må så mange av knappene som mulig bort, da bak ett lokk. Men dette er så å si ikke å finne i prisklassene under 10.000,- En annen forsterker som er griselekker, men dessverre ikke så liten er Pioneers LX73, fås billigst hos Elkjøp. Disse er snart på vei ut, da den nye LX75 kommer. Men 73 er mye penere å se på. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Har litt sansen for designen til Harman Kardon Denne koster jo faktisk bare litt over 3k. Trenger som sagt ikke noe beist av en forsterker da høytalerne mine er rimelig lettdrevne. Marantzene du linket til var drit lekker de å. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ikke tenk så mye på at høytallerene dine er lett drevne, de gjør seg uansett best med mye effekt. Har selv Klipsch som er meget effetive, og de trives best med kraft. Ikke for å spille høyt men, for å ha kontroll. Marantzen er meg allround, ikke så kraftig, men meget meget god på musikk. Harman må du ikke se på effekten hos. De er mye kraftigere enn de oppgir. De er eneste gutta i bransjen (lavbudsjettbransjen) som oppgir korrekte, og litt for lave tall. Totalt motsatt av Onkyo. Harman har også en morsommere lyd enn Marantzen, så den er ette meget godt valg. Bare sjekk at den greier alt du trenger, de ligger normalt 1-2 år bak f.eks. Onkyo i utvikling av innholdet i forsterkerene. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei. Har planer om å ordne hjemmekino i løpet av sommeren. Vil ha det litt stilrent så er på utkikk etter en så liten surround forsterker som mulig . Har noen rimelig lettdrevne høytalere så trenger ikke så veldig kraftig sak. Pris opptil 7-8000 maks, gjerne billigst og best mulig. Eneste jeg har funnet hittil er denne. Designen var ikke den peneste da Marantz er regnet for det merket som har penest design av dem alle, så der tror jeg du har feil. Marantz og Denon er regnet for de med penest design. De er også ganske like inni da de kommer fra samme firma. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er riktig at Marantz og Denon er samme selskap, og mye likheter på innsiden. Men det skal også være stor forskjell i selve lyden. Marantz er lysere i klangen, og Denon mørkere. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Å Harman Kardon midt i mellom Ikke helt klart å bestemme meg enda for hvilken forsterker det blir. Har Kjøpt meg en Sony TV og Playstation å lurte litt på om jeg skulle gå for en Sony forsterker for å slippe en hau med fjernkontrollere liggende. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hva med Yamaha RX-V667? Den har kanskje ikke den peneste fronten men den er bare ca 15cm høy...envt noe i samme gata men hos Pioneer om du vil ha noe som ser litt penere ut? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Pioneerene og Yamaha er så høye. Synes du skal holde deg til pene "design" Marantz jeg. Det er tross alt nesten den eneste forsterkeren som virkelig er pen iforhold til folk flest.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Sony forsterker for å slippe en hau med fjernkontrollere liggende. Sony er et noname i hjemmekino sammenheng. Hører man ingenting fra de eller om de så er det sjelden noe bedre enn Kenwood eller røkla. Altså de som blir omtalt er de du må regne med. Marantz, Denon, Yamaha og Pioneer er således de du skal regne som god kvalitet. Bare min mening... HK er også grei skuring, skjønner at du liker utseende deres. Ganske glatt design. Det er jo ikke krefter du er ute etter, så synes du skal velge etter design, utstyr og kvalitet. Sony har veldig gode tver, og tvspill, hjemmekino er nok ikke sterkeste kortet deres... Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hva men Onkyo,de er jo som regel propet med funksjoner Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Hva men Onkyo,de er jo som regel propet med funksjoner Du har rett. Onkyo er meget god kvalitet. Glemte dem... Men de har jo desverre veldig gammeldags og ensformig design da.. Veldig store i størrelse er de også. Endret 18. juli 2011 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hva men Onkyo,de er jo som regel propet med funksjoner Du har rett. Onkyo er meget god kvalitet. Glemte dem... Men de har jo desverre veldig gammeldags og ensformig design da.. Veldig store i størrelse er de også. Heldigvis så kommer Onkyo med nytt design på årets forsterkere, men de er fortsatt ingen designer perle for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå