lelvemo Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg er ikke spesielt teknisk anlagt, derfor spørsmålet: Jeg har en cb600 hornet 2009 modell. Den står oppført å ha 19 liters tank, inkludert 4 liters reserve. Jeg har merket at indikatoren gir meg beskjed når tanken er nesten tom, og da fyller jeg knappe 15 liter. Må jeg vri på en eller annen kran eller noe for å svitsje over til reservetanken, eller går dette av seg selv? Er reservetanken bare siste delen i bunnen av tanken? Vil det komme opp et lys som indikerer at jeg nå bruker av reservetanken? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg er ikke 100% sikker men trodde du måtte vri krana for å switche til reservetanken. Står det noen bokstaver rundt bensinkrana? Hvis den har bensinkran? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Dette er vanlig på sykkeler som ikke har bensinmåler siden da kjørte man til "tom tank" for å deretter bytte til resevetanken og komme seg til en bensinstajon. EDIT: Grønn indikerer inntaket for reservetanken. Endret 19. juni 2011 av martin808 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå