Pinup Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Men kan du bo hos tanten din i hele sommer? Endret 20. juni 2011 av Pinup Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg velger å ikke kontakte politiet, men jeg har intensjoner om å kontakte NAV og jeg har allerede pakket sammen det viktigste av tingene mine, rommet ser skinnende rent ut (.... as he commands) og jeg er innkvartert hos min tante et godt stykke unna. Så flott at tanten din hadde plass til deg. Håper du får det mye hyggeligere i hverdagen nå. Ting jeg lurer på: Når du får deg en egen plass - har du tenkt på hvordan du vil forholde deg til din stefar og mor da? Mamma kommer jeg nok til å holde kontakten med, vi skal på konsert på fredag (bestilte billetter i januar). Stefaren min, og jeg, er nok for sta til å ta det første skrittet med det første, og nå skal jeg jo på folkehøgskole (fikk vite at jeg kom inn idag!), så da blir det jo automatisk mindre kontakt i tillegg. Får ta det som det kommer. BuffyAnneSummers: Det skal jeg. Pinup: Det er jeg ikke sikker på, tror nok ikke det. Så må se an litt hva jeg gjør, vet ikke om NAV er vits når jeg drar allerede om to mnd. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Overreagerer jeg? Burde jeg bli hjemme? Postet av anonym: f4e4778bdfcd222d37473d17742b7306 Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Hvis du anmelder han så mener jeg at det er slik at du kan få kreve at foreldrene dine skal betale ditt opphold da de har plikt til å forsørge deg etter fylt 18 hvis du studerer videre. Dette er noe som som regel ikke blir gitt hvis det ikke er visse spesielle situasjoner, og du vil da stå sterkere i saken med en anmeldelse av en av dine foreldre. Ett krisesenter for kvinner er ellers noe å tenke på, men det er en midlertidig løsning. Mest sannsynlig så vil de henvise deg til NAV for å få rommet du bruker ledig for andre som trenger det, og NAV vil mest sannsynlig henvise deg til arbeidsmarkedet. Du kan legge til litt tårer og bli midlertidig ufør på grunn av psykiske ''skader'' (som jeg vet er lett å få i den situasjonen). Aller siste utvei er sosialen, men da skal alt annet vært prøvd. Her var det mye rart. Da TS er ferdig med videregående har plikten til underhold utløpt. Har du ikke noen venninner du kan bo hos i sommer etter at oppholdet hos tante er ferdig? Hadde du vært niesen min hadde du alltid hatt en seng hos oss, men folk har jo forskjellige muligheter. Lykke til i allefall. En god KLEM kan du i allefall få av meg. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Overreagerer jeg? Burde jeg bli hjemme? Postet av anonym: f4e4778bdfcd222d37473d17742b7306 Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Hvis du anmelder han så mener jeg at det er slik at du kan få kreve at foreldrene dine skal betale ditt opphold da de har plikt til å forsørge deg etter fylt 18 hvis du studerer videre. Dette er noe som som regel ikke blir gitt hvis det ikke er visse spesielle situasjoner, og du vil da stå sterkere i saken med en anmeldelse av en av dine foreldre. Ett krisesenter for kvinner er ellers noe å tenke på, men det er en midlertidig løsning. Mest sannsynlig så vil de henvise deg til NAV for å få rommet du bruker ledig for andre som trenger det, og NAV vil mest sannsynlig henvise deg til arbeidsmarkedet. Du kan legge til litt tårer og bli midlertidig ufør på grunn av psykiske ''skader'' (som jeg vet er lett å få i den situasjonen). Aller siste utvei er sosialen, men da skal alt annet vært prøvd. Her var det mye rart. Da TS er ferdig med videregående har plikten til underhold utløpt. Har du ikke noen venninner du kan bo hos i sommer etter at oppholdet hos tante er ferdig? Hadde du vært niesen min hadde du alltid hatt en seng hos oss, men folk har jo forskjellige muligheter. Lykke til i allefall. En god KLEM kan du i allefall få av meg. Om jeg hadde forklart situasjonen for foreldrene til venninnene, så tviler jeg på at de hadde nektet meg å bo der, men jeg er ikke så keen på å blande inn foreldre. Har planer om å fortelle tanten min "full version" til helgen, så vi får se hvordan det blir. Tusen takk! - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Når jeg leser slike tråder som dette skulle jeg ønske disse personene som slår hadde fått smake sin egen medisin. Det er selvsagt urealistisk men hadde vært deilig å se de bli slått av en mann større enn dem selv, se frykten i øynene dems. Jeg har aldri blitt slått av hverken foreldre eller andre, men likevel. Det er ikke greit å slå sine egne barn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå