BuffyAnneSummers Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 BuffyAnneSummers: Nei, jeg er yngst i en flokk på fire. Tror de har opplevd noe av det samme, men har taklet det. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 HAr du prøvd å prate med dine søskne om det? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg er stefar til en gutt som nå er godt over 20. Jeg ble hans far i samme alder som du fikk din stefar. Jeg ga han en gang 3 klaps på rompa skal jeg innrømme pga han hadde en tendens til å slå sin egen mor og så rann det over for meg (dårlig dag på jobben også osv ..) Sendte han på rommet og far med dårlig samvittighet - vi pratet sammen og ble enige om at vi begge hadde gjort feil - man slår ikke. (å slik gikk det) Man viser ikke at man bryr seg med fysisk makt, man setter ikke grenser med det heller. Samme om man er far, mor eller 'ste***'. Syns din mor viser lite ansvar. Går du på skole ennå, så kan du leie deg bolig og mor MÅ betale uansett om hun vil eller ei. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg er stefar til en gutt som nå er godt over 20. Jeg ble hans far i samme alder som du fikk din stefar. Jeg ga han en gang 3 klaps på rompa skal jeg innrømme pga han hadde en tendens til å slå sin egen mor og så rann det over for meg (dårlig dag på jobben også osv ..) Sendte han på rommet og far med dårlig samvittighet - vi pratet sammen og ble enige om at vi begge hadde gjort feil - man slår ikke. (å slik gikk det) Man viser ikke at man bryr seg med fysisk makt, man setter ikke grenser med det heller. Samme om man er far, mor eller 'ste***'. Syns din mor viser lite ansvar. Går du på skole ennå, så kan du leie deg bolig og mor MÅ betale uansett om hun vil eller ei. Det sa mamma også til meg, "husk, jeg klappet til deg en gang jeg også." Men det er noe helt annet å gjøre som du og mamma gjorde der, dere begikk en feil, angret og sa unnskyld. Stefaren min mener det han gjør er greit. Jeg ble ferdig med vgs nå, og søkte ikke noen skoler, siden jeg skal ha et friår før studiene. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 BuffyAnneSummers: Nei, jeg er yngst i en flokk på fire. Tror de har opplevd noe av det samme, men har taklet det. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 HAr du prøvd å prate med dine søskne om det? Prøvde å prate med broren min om det en gang, men han mente jeg burde prøve å "ligge lavt" til jeg flytter ut. Jeg er en jente som hater å bøye meg for sånt, så klarer det ikke lenger. Søsteren min har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til, men jeg regner med at hun ville forstått meg. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Det er ikke greit og de begge har feil og du har rett. Hvor i landet bor du? (ikke adresse, bare omtrent i landet) Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Har du prøvd å ta igjen? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Så viss politiet er uaktuelt, why not payback? Det vil vel strengt tatt ikke gjøre noenting bedre. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Då har han rett og slett bare ikkje fått nok. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 "Payback" er ulovlig i Norge, fortjent eller ikke. (Som de fleste andre land.) Jeg tviler på at trådstarter får det noe bedre av at hun og vennene hun eventuelt skulle alliere seg med kommer i klammeri med politiet. Geir 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Det er ikke greit og de begge har feil og du har rett. Hvor i landet bor du? (ikke adresse, bare omtrent i landet) Oslo, why? - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 "Payback" er ulovlig i Norge, fortjent eller ikke. (Som de fleste andre land.) Jeg tviler på at trådstarter får det noe bedre av at hun og vennene hun eventuelt skulle alliere seg med kommer i klammeri med politiet. Geir Trenger ikke være at man tar med en hel bande. Kan greit nok slå tilbake hvis han slår deg, og det er ofte effektivt hvis man virkelig står opp for seg selv da slike mishandlere er mer vandt til å slå hjelpesløse barn. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Kan utdype at det ikke er snakk om å bli banket helseløs, men ukontrollerbart raseri fra stefar som er maktsyk og ikke takler at jeg ikke bøyer meg i støvet for han lenger. Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Du har jo påpekt at han har slått deg tidligere. Kan du utdype i hva han har gjort? Slag med knyttneven? Du bør være klar over at all bruk av fysisk makt er ille men han har også sannsynligvis misbrukt deg psykisk over lengre tid, derfor tror du selv at dette ikke er så ille som du føler det. Utifra det lille du skriver har jeg en magefølelse på at det også er en del psykisk skade inn i bildet her. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 "Payback" er ulovlig i Norge, fortjent eller ikke. (Som de fleste andre land.) Jeg tviler på at trådstarter får det noe bedre av at hun og vennene hun eventuelt skulle alliere seg med kommer i klammeri med politiet. Geir Værste straffen eg har fått for vold er en tannlege rekning og et forenklet forelegg, da er det snakk om mer en bare payback Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 "Payback" er ulovlig i Norge, fortjent eller ikke. (Som de fleste andre land.) Jeg tviler på at trådstarter får det noe bedre av at hun og vennene hun eventuelt skulle alliere seg med kommer i klammeri med politiet. Geir Trenger ikke være at man tar med en hel bande. Kan greit nok slå tilbake hvis han slår deg, og det er ofte effektivt hvis man virkelig står opp for seg selv da slike mishandlere er mer vandt til å slå hjelpesløse barn. Tipper han veier 40 kg mer enn meg, og kan se for meg at han hadde blitt fly forbanna og at det ville gjort vondt verre. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Kan utdype at det ikke er snakk om å bli banket helseløs, men ukontrollerbart raseri fra stefar som er maktsyk og ikke takler at jeg ikke bøyer meg i støvet for han lenger. Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Du har jo påpekt at han har slått deg tidligere. Kan du utdype i hva han har gjort? Slag med knyttneven? Du bør være klar over at all bruk av fysisk makt er ille men han har også sannsynligvis misbrukt deg psykisk over lengre tid, derfor tror du selv at dette ikke er så ille som du føler det. Utifra det lille du skriver har jeg en magefølelse på at det også er en del psykisk skade inn i bildet her. Det er det som er greia, han har aldri slått med knyttneven. Det har vært mer dytting inn i vegger, "dytting" i ansiktet (altså midt i mellom knyttneveslag og bitchslap?) og generell maktsyk oppførsel når vi har kranglet. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Tipper han veier 40 kg mer enn meg, og kan se for meg at han hadde blitt fly forbanna og at det ville gjort vondt verre. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Faren min veide nok litt under 100 kilo mer enn meg (jeg veide litt over 40 kilo, dette var en høy, voksen mann), men han ble fremdeles overrasket dagen jeg tok kvelertak på han tilbake. Moren min måtte bryte oss opp. Kort tid etter bodde jeg ikke hjemme lenger. EDIT: Det er gjerne mer snakk om psykisk mishandling enn fysisk i slike situasjoner, så da er det psykisk styrke som teller mer enn den fysiske. EDIT2: Derfor kan det være greit å snakke med dine søsken. Det blir enklere for dere alle å anmelde han hvis dere er samlet om det og støtter hverandre. Selv måtte jeg gjøre det alene på den tiden, og mine søstre angrer i etterkant. Endret 18. juni 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Så, la oss oppsummere. Stefaren din som du har hatt i familien din siden du var 3 har misshandlet deg over flere år, og gjerne også dine eldre søsken (er der en bror burde han ta ansvar) siden du er myndig tviler eg på at barnevernet griper inn. Men viss det og kontakte politiet er uaktuelt så burde du se på løysningen og komme deg ut, men ka skjer da med din mor? får sikkert seg en smekk på truten av og til ho og. Eg veit ka eg ville ha gjort, men føler og eg har fått fram mitt budksap i det. Du burde rett og slett flytte ut, og aldri se han igjen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Tipper han veier 40 kg mer enn meg, og kan se for meg at han hadde blitt fly forbanna og at det ville gjort vondt verre. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Faren min veide nok litt under 100 kilo mer enn meg (jeg veide litt over 40 kilo, dette var en høy, voksen mann), men han ble fremdeles overrasket dagen jeg tok kvelertak på han tilbake. Moren min måtte bryte oss opp. Kort tid etter bodde jeg ikke hjemme lenger. EDIT: Det er gjerne mer snakk om psykisk mishandling enn fysisk i slike situasjoner, så da er det psykisk styrke som teller mer enn den fysiske. EDIT2: Derfor kan det være greit å snakke med dine søsken. Det blir enklere for dere alle å anmelde han hvis dere er samlet om det og støtter hverandre. Selv måtte jeg gjøre det alene på den tiden, og mine søstre angrer i etterkant. Styrken og viljen til å anmelde det er ikke der overhodet. Men jeg skal snakke med min søster og se om det kommer noe støtte fra den kanten. Takk for all hjelp! Nå blir det pakking, også drar jeg til tante på morgenkvisten, oppsøker NAV og ringer krisetelefonen. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Syns endel her bør holde seg for gode til å oppfordre til lovbrudd. TS: Selv vokste jeg opp som minstemann også og vi var også 4. Det var ikke vold, men masse krangling. Min måte å takle det på var å ikke ta med meg venner hjem og når jeg kom hjem så satte jeg meg ned og spiste og gjorde tingene jeg måtte gjøre, for så å gå på rommet mitt eller gå ut igjen - jeg stengte rett og slett av. Det er noe som må starte kranglingen og det ble lite krangling med meg, pga jeg fulgte reglene og dett var dett. De hadde ingen grunn til å krangle med meg. Nå når jeg har egne barn (ja, jeg kaller stesønn for min egen sønn også) så har vi det ganske så harmonisk. De må uansett følge husets regler som jeg og mor har satt. (samme gjelder selv voksne besøkende) Så det hadde vært litt interessant å høre hva som setter igang kranglingen og hva du mener du ikke vil bøye deg for? Endret 18. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Syns endel her bør holde seg for gode til å oppfordre til lovbrudd. TS: Selv vokste jeg opp som minstemann også og vi var også 4. Det var ikke vold, men masse krangling. Min måte å takle det på var å ikke ta med meg venner hjem og når jeg kom hjem så satte jeg meg ned og spiste og gjorde tingene jeg måtte gjøre, for så å gå på rommet mitt eller gå ut igjen - jeg stengte rett og slett av. Det er noe som må starte kranglingen og det ble lite krangling med meg, pga jeg fulgte reglene og dett var dett. De hadde ingen grunn til å krangle med meg. Nå når jeg har egne barn (ja, jeg kaller stesønn for min egen sønn også) så har vi det ganske så harmonisk. De må uansett følge husets regler som jeg og mor har satt. (samme gjelder selv voksne besøkende) Så det hadde vært litt interessant å høre hva som setter igang kranglingen og hva du mener du ikke vil bøye deg for? Vi har vel aldri hatt noen særlige regler som jeg har trosset, grunnen til at vi krangler er (ja, det høres jævlig dumt ut) fordi jeg ikke rydder rommet. Jeg er klar over at det er veldig lett å gjøre noe med, men uansett hvor rotete det rommet er, så føler jeg ikke måten han reagerer på er riktig. - TS Postet av anonym: bc45163480f52f51bf5d885f7de57a20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå