Gå til innhold

Spørsmål ang. store lufttanker (10-15l til paintball)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et par spørsmål angående slike store lufttanker man fyller paintball-flasken sin med.

Har tenkt å gå til innkjøp av en slik 10-15liters lufttank, men fattern sa at man kan fylle 2-3 ganger før tanken begynner å miste trykket. Er dette noen problem? Hvis jeg skal ha en 200bars.

Når tanken begynner å miste trykket etter 2-3 ganger, er jeg nødt til å fylle på flasken igjen?

Isåfall, hvor mye koster det å fylle en slik tank hos dykkerbutikkene?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har et par spørsmål angående slike store lufttanker man fyller paintball-flasken sin med.

Har tenkt å gå til innkjøp av en slik 10-15liters lufttank, men fattern sa at man kan fylle 2-3 ganger før tanken begynner å miste trykket. Er dette noen problem? Hvis jeg skal ha en 200bars.

Når tanken begynner å miste trykket etter 2-3 ganger, er jeg nødt til å fylle på flasken igjen?

Isåfall, hvor mye koster det å fylle en slik tank hos dykkerbutikkene?

Takker for alle svar!

jeg har tidligere hatt 2x 10liter(mener det var 15litere men det er en stund siden så jeg husker ikke lenger) 300bars tanker, grunnen til at vi valgte 300bars var i tilfelle vi noengang skulle trenger 300bar, men vi fylte vanligvis bare 200bar på tankene

pr tank fikk vi etter hva jeg husker ca 10 -12 fyllinger alt ettersom hvor mye luft man slapp ut ved hver fylling av 0.8 liters tankene

denne typen tanker ble brukt: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=74&subgid=76&wwwalias=paintballWEB&pid=2276

fylling gjorde vi på den lokale brannstasjonen som hadde utstyr både for fylling og for trykktestning, mener de tok rundt 50kr pr tank for fylling

2x slike tanker ga mange timers spill og jeg husker at når vi nærmet oss at tankene ble tomme så var de fleste av oss rimelig godt fornøyd

hvis man regner at man er 6pers som spiller, så får man fylt 2 ganger pr tank, altså 4ganger totalt, man regner at 1 tank klarer ca 500ball, så skyter du ut 1 kasse med 2000 ball pr pers på disse to tankene

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Ah, tusen takk for svar!

Men mister ikke tankene trykk etter kun 2-3 fyllinger? Eller mister de ikke trykket før tanken begynner å gå tom?

Burde jeg gå for en 300bar eller 232bar tank? Er vesentlig stor prisforskjell på de.

Den tanken fra EDsport, har den med gjengene jeg trenger slik at jeg bare kan koble 0,8l tanken min rett på og fylle? Eller trenger jeg en slik fyllestasjon?

Det er kun jeg som har tenkt å bruke tanken i første omgang.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Ah, tusen takk for svar!

Men mister ikke tankene trykk etter kun 2-3 fyllinger? Eller mister de ikke trykket før tanken begynner å gå tom?

Burde jeg gå for en 300bar eller 232bar tank? Er vesentlig stor prisforskjell på de.

Den tanken fra EDsport, har den med gjengene jeg trenger slik at jeg bare kan koble 0,8l tanken min rett på og fylle? Eller trenger jeg en slik fyllestasjon?

Det er kun jeg som har tenkt å bruke tanken i første omgang.

du mister ikke trykket etter 2-3 fyllinger, det er kun helt på slutten du merker at de mindre tankene ikke blir helt fylt opp, dette kan du se på indikatoren på de mindre tankene

jeg husker ikke helt i farten hva som er standarden på dykkeflasker, om det er 200 eller 300bar

men jeg hadde evt tatt en kjapp telefon til nærmeste brannstasjon og spurt hva de fyller, hvis de bruker 300 bar kan det kanskje være enkelere å gå til innkjøp av 300bar, men fyller de 200 hadde jeg gått for den 232bar tankene fordi de er større tanker 15L og dermed kan få flere 200bars fyllinger, ca 15 fyllinger

videre når det gjelder pris på tankene kan det godt tenkes at en dykkeklubb kan peke deg til en forselger som har billigere tanker enn ED, men jeg mener å huske at de ligger på rundt 2-3000, men det er noen år siden jeg holdt på med det så kan være at du kan spare noen kr på å kjøpe fra andre steder enn en ren paintball butikk

fyllestasjonen finner du kun hos paintball butikkene og du trenger en slik for å kunne fylle mindre tanker, den du linker til der kan fylle alle paintball tanker og følger standard pluggen for fylling, jeg hadde i min tid 2stk av denne i tilfelle en gikk i stykker, men jeg hadde aldri noe problemer med dem overhode

Lenke til kommentar

Oja okay.

Tusen takk for svar. Vil nok høre med enten dykkerbutikk eller brannstasjon ;)

Har sett flere på f.eks splat.no som selger 200bar 15l for rundt 1000, men dette er uten fyllestasjon.

Igjen, takk. Fikk svar på alt jeg trengte å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...