Hårek Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 En venn fikk plutselig problemer med tilgang til de delte diskene på nettverket. Han har en gammel XP stasjonær og en ny Win7 laptop. Da han gikk inn på "Mine nettverksteder" på XP fant han diskene, men via "Hele nettverket" fikk han ikke tilgang. Han er ikke spesiellt datakyndig, og jeg måtte ta support via telefon.Jeg bet meg merke i feilmeldingen "Serveren har ikke nok lagringsplass til at denne kommandoen kan utføres." Prøvde denne i Google, og ble hyggelig overrasket over dette treffet som oversetter til engelsk (det er jo mye enklere å finne svar på engelske meldinger). På engelsk er det "Not enough server storage is available to process this command." Fant da fort fram til en Microsoft KB artikkel som heter Antivirus software may cause Event ID 2011 Fikk ham til å gå inn i regedit, og der fant han at IRPStackSize var 11. Forandret den til 14 og rebootet. Det fungerte ypperlig. Dagen før hadde han oppdatert AVAST antivirus programmet, og jeg føler meg rimelig sikker på at det var da problemet oppsto. Har funnet 4 gamle spørsmål om denne feilmeldingen her på forumet. Ingen fikk svar. Legger derfor inn denne løsningen som referanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå