Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase BMW 1-serie E81 118d M-sport 2008- Prequel

43 stemmer

1. 1. Skal du følge med i denne loggen fremover?

• Ja, selvfølgelig.
      37
    • Nei, er ikke en bil av min smak.
      3
    • Nei, jeg er ikke så ofte inne her.
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M3 CSL er pene, 208 stylen til BMW er pene de også synes jeg. http://saved.im/mty0njc0mgs0/m208.jpg (men dyre om du skal ha originale)

1M Coup. felgene er også rå.

Ang. satnav, så så jeg en som bygget inn en i det jeg trodde var dashboard storage, men det viste seg at han hadde OEM satnav cradle der fra før, så det funker visst ikke :/

Synlig aftermarket ICE er en uting synes jeg personlig, men hver sin smak. Det oppsettet som ble postet tidligere der en knapperad ble flyttet nedi askebegeret var peneste løsningen så langt.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har 208 felgene på min idag, syntes personlig dette er de flotteste felgene (originalt) man kan få til 1-serien :)

Navigasjonen er fullstendig mulig å ettermontere, men det koster ca 30k. Man må bytte dashbord blant annet.

Grunnen til at løsningen jeg fant hos Janus-Design med ettermarkeds stereo, er fordi dette var det peneste jeg fant. Blir litt brudd i linjene, men om det blir for gæli kan jeg fjerne det igjen og selge det.

Lenke til kommentar

En ting kan jeg bare si, 19'' på denne bilen er litt latterlig. Henger endel på Babybmw.net og de ser jevnt over latterlige ut. Dessuten, om man holder fast ved Runflats, og i tillegg har 19'' og m-sport 'stell så blir det ryggproblemer på null komma nix. Det er haaardt! Selv synes jeg 17''+runflats+sportsstell er ukomfortabelt nok. Edit: ok, så er jeg 10 år eldre enn deg og over haugen.. :!:

18'' er nok på den. (imho).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Runflat er bare piss, holder med den guffa man smeller inn i dekket :) Men ja, 19" blir kanskje litt overkill på disse bilene. Tror det holder med 18", og da kan jeg muligens bruke opp igjen sommerdekka mine også. (Setter på vinterdekk på 208 felgene jeg bruker idag og bruker dette på vinteren)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig i 19" til 1-serien. 18" ser litt puslete ut, skal du kjøre gummi må du liksom ned på 17"

Jeg prøver å finne et bilde med 19" og 15mm/5mm (R/F) spacere ca. Det tror jeg ser helmaks ut. Noen som har?

EDIT: M6 replica?

FrontoffsideM6.jpg

De i 17" og ~5-10mm ut bak, nam!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Så dere mener 19" er veien å gå her? Jeg er bittelitt usikker på akkurat den, så må tenke litt. Veiene her i Norge er jo ikke akkurat behagelige på Celicaen med 18" og 35 tykkelse på dekka, så ønsker litt mer komfort i BMWen.. :p Blir det plass til 19" og 45 tykkelse derimot, kan det gå.

M6 felgene har jeg faktisk tilgang til, dog må repareres. Syntes kanskje de blir litt spinkle, og man ser mye inn i de..?

Takk for tips til bildetråd på babybmw! Har snust innom den, og fant liksom ikke noe spennende der. Britene er litt spesielle med felgsmak syntes jeg, mye originalt og kjedelig...

Kantfelg, ja, det er jeg interessert i! Har ikke prøvd det før, så dette kan være noe!

Lenke til kommentar

Ut i fra bildene på nettsiden som ble lenket til her en plass synes jeg 19 var waaaay to much. Særlig på de fleste bilene hvor det bare var senk og felg.

Da jeg alltid har ment at bmw alltid har passet med å ha litt dekk så falt jeg for 17" som jeg så på noen av de bildene på den siden.

Men dette er så enkelt at du selv må finne ut av det.

Lenke til kommentar

Ja, syntes faktisk det ser ganske fint ut med litt dekk på disse bilene, så blir nok ikke 19" og ekstrem lavprofil denne gangen.

Men 18" felger er jo uansett stort, og det vil uansett gi et bra løft med noen felger som er litt mer snasne enn de originale! Har dere noen forslag til unike felger som ikke mange har? Noe ala Rotiform, men ser ut som de kanskje er oppbrukt?

Lenke til kommentar

Jeg synes 18" er en døll størrelse. Det er kult i 3 dager, etter det ser de små ut.

Den ekstra tommen gjør mye for utseendet, men gjør ikke bilen så mye mer ukomfortabel.

Du skjønner jo det at du kommer til å kjøpe deg 19" uansett, så hvorfor ikke gjøre det med en gang? :p

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Har nå funnet ut at jeg beholder sommerfelgene som sommerfelger en stund til, grunnet at å legge 18" Hakka 7 på de koster rundt 4000kr dekket!! :ohmy:

Så da må jeg nesten bare finne meg noen fine 16 tommere istedet, som ser bra ut på vinteren. Har igjennom BlankBil.no fått følgende forslag:

MSW19.jpg

1

MSW-22-full-silver2.jpg

2

Sento_BETA-silver_.jpg?width=800

3

165620___P5180.jpg

4

Trinity_Nordic.jpg?width=800

5

Hva tror dere? Disse var det visstnok ganske god pris på. :)

EDIT: 4 og 5 ser ganske like ut fant jeg ut nå, men mulig fargen er litt annerledes.

EDIT2: Fant også en fantastisk kul app på Android telefoner:

Noen som vet om noe slikt finnes til iPhone? Man plugger da en Bluetooth adapter i OBDII porten, og voila så funker det sånn der. Genialt!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...