Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase BMW 1-serie E81 118d M-sport 2008- Prequel

43 stemmer

1. 1. Skal du følge med i denne loggen fremover?

• Ja, selvfølgelig.
      37
    • Nei, er ikke en bil av min smak.
      3
    • Nei, jeg er ikke så ofte inne her.
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

118 = 2.0liter? Vlle nå trodd det var 120d BMW hadde kalt bilen da.

Men men, navn på nyere bmw er forvirrende!

Fin bil! Og du bør gå for 2din spiller. Jeg angrer ikke på kjøp i min egen bil.

Inntil relativt nylig så lagte ikke BMW mindre enn 1,9 litere, til tross for 3"16" og 3"18".

Mener jeg å huske iallefall :-)

Lenke til kommentar

Hei

her et eksempel som jeg synes ser penere ut og er nærmere "orginalt":

http://www.autocarplaza.com/bmw-1-e81-e82-e87-e88-2-din-7-car-dvd-gps-navigation-dvb-t-fm-ipod-rds-bluetooth-can-bus.html

Men det er et annet problem som gjennstår, hvor skal gps antenna sitte?

Regner med at du ikke borrer hull i taket og setter på en haifinne?

Topper

Denne ser jo kanskje mest original ut av alt man finner tror jeg. Og rundt 4000kr med alt er det ikke akkurat upris! Men er bittelitt skeptisk til kinavarer, og den har litt stygt GUI. Nå har egentlig de fleste et stygt 1995-look-ish GUI, Kenwood, Alpine osv. Pioneer er nesten de eneste som har skjønt det!

Så er en god kandidat, men faller nok utenfor pga GUIet...

Antenna er null problem, smokker den under dashen:) Går fint på Celicaen!

Ja, med mindre du går for den jeg posta på førsiden + askebeger-knappene, så GO FOR IT. Fordelen med å ikke gjøre det er at du får velge spiller og dens funksjoner. Det går litt på bekostning av originalutseende på bilen men so what. Om mulig så skaff en med ramme uten tekst/logo eller fjern det selv.

Så faktisk ikke photoshoot`n før nå. Knall! :) Likte spesielt 4-7.

Ja, om jeg velger den Janus-design plata, bryter den litt med linjene da man får mye space på hver side av skjermen.. Men fordelen er jo at jeg kan velge alt av 2dins løsninger, hvorav Pioneer F30BT står høyt:

AVIC-F30BT.jpg

Noe som er viktig på den er Bluetooth audio streaming, da slipper jeg å plugge i mobilen for å få musikk:D Samt designet er knalltøft, finner ingen med større skjerm og færre taster. Dere veit ikke om noen andre spillere som er smoothe? Kanskje bedre enn F30BT og?

118 = 2.0liter? Vlle nå trodd det var 120d BMW hadde kalt bilen da.

Men men, navn på nyere bmw er forvirrende!

Fin bil! Og du bør gå for 2din spiller. Jeg angrer ikke på kjøp i min egen bil.

Ja, litt finurlig det der. Trodde selv av x20 var med tolitern, men tydeligvis har de gått bort fra det:) Finner jo 116 med 2 liter og! Men dette er, vel og merke, dieselmotorer only.

Takk! :) Må bli spiller på meg snart ja, skjelver helt etter å ha noe infotainment i bilen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okay, da må jeg begynne å tenke på vinterdekk og felger. Dekkene er allerede bestemt, da det blir Nokian Hakkapeliita 7. Men har dere noen tanker ang. fine vinterfelger til en BMW? :) Jeg er jo absolutt ikke "in" i hva som passer på en BMW!

Hva tror dere vil være fett?

Lenke til kommentar

Det som er synd er at jeg har ganske nye dekk på sommerfelgene, så vil liksom ikke bare kaste de... :hmm:

Men ja, det beste ville vært å brukt sommerfelgene på vinteren, og noen litt fetere på sommeren igjen..

Og ja, IronX har nettopp blitt prøvd! Vanvittige saker, som bare river med seg alt av ulumskheter i lakken. Man trenger ikke å claye noe særlig mer, med andre ord! :) Uansett takk for tipset!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Okay, for jeg hadde kanskje planer om å jekke opp en størrelse i felgene, altså til 19". Men 18" bør vel funke det også, og da kan jeg jo bruke om igjen sommerdekkene.

Reformulering av spm: Hva slags sommerfelger vil være fete på denne bilen tror dere? :)

Lenke til kommentar

Spør deg selv: Hva er stilen jeg sikter etter?

Lettere å svare deg da, for felgvalg for oss menn må være det samme som sko-valg for damene..

En titt i førsteposten ga meg egentlig et svar..

Det første som slo meg da var AC Schnitzer type II, IV og V.

Type II

ac_schnitzer_type_II_3.jpg

Type IV

typeIVbicolor.jpg

Type V

Type5-Forged-22-nches.jpg

Type IV

Edit:

Et søk på google får meg til å ville ha E87 selv med Type IV felger.

acs1-bmw1.jpg

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er sant! Ja jeg må nesten komme med en formening om hva jeg ønsker da. Skal vi se, jeg er jo ikke ute etter noe Japselook på BMW'en akkurat, og chrome hater jeg på felger, ihvertfall veldig mye av det. Kaaaanskje det ville ha vært fett med litt kantfelger på denne!

Jeg må skille meg ut litt, for det er 3-4stk andre som har hvit 1'er her jeg bor har jeg funnet ut. Er så drit å bli gjenkjent som en av de. Vil være gjenkjent som meg :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bytte av LEDs i Angeleyes

IMG_1733.jpg

Som meg, og også dere, var ikke LED pærene som jeg satte i Angel eyesene tilstrekkelige nok. Satte dem på i sommer, kjørt med det til nå, og fikk endelig ordnet litt i sakene. Fikk byttet til meg en annen type pære (takk til Dybvik-trading.no for bra service!), som skal lyse bedre, lyse hvitere og lyse bedre i de ytterste ringene. Bedre kan det vel ikke bli? La oss se hvordan det ble...

Trykk på spoiler for å se resten av innholdet

Ny pakke ankommet mitt hjem! Hva slags spennende saker kan dette være? Iskrem? Kjeks?

IMG_1728.jpg

Ajaj, ihvertfall ikke kjeks! Litt annerledes pære dette, som skal ha en bredere vinkel på lysgivningen. Det skal, etter mine teorier funke bedre.

IMG_1729.jpg

Koble sammen ledningsnettet for å se hvordan det henger sammen. Dette skal vi nok klare å montere ja!

IMG_1730.jpg

Ut bar det, og jeg tok ut den andre modellen.

IMG_1731.jpg

Spennende konstruksjon, men dog ikke så effektiv, den første pæra. Dette har ikke noe med at den er dårlig, men rett og slett ikke kompitabel med E81 Facelift modellen som jeg har.

IMG_1732.jpg

Ene lykta har fått montert den nye. Ser vi forskjell her da?

IMG_1733.jpg

Her da? Memorer dette bildet før du går på neste...

IMG_1734.jpg

"AJ!" Tenker du nå. Ja, som du ser lyser det en god del mer i den innerste ringen her, men ikke fullt så mye i den ytterste.

IMG_1735.jpg

Om vi trekker frem igjen det andre bildet, ser vi at den ytterste ringen med de nye pærene montert, lyser bedre. Success!

IMG_1734.jpg

Ikke minst la jeg merke til at det var mye hvitere lys i den modellen jeg har satt inn nå. Er vel temmelig nære 5000k, mens de andre er 6000k-7000k tenker jeg. Dette blir bra! Nå ser det ut som den har originale hvite ringer. Smud.

Takk for at du tok din tid! :)

Lenke til kommentar

Har faktisk snust innom M1 felgene! De er ganske spreke, og vil ta seg godt ut. Men det å finne noe slikt til en god pris er vel vanskelig? Har ikke penger til å bruke 20k på felger akkurat.. :p

BLQ skal jeg ikke velge om det er oppbrukt. Ønsker noe unikt, som ser stilig ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...