Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase BMW 1-serie E81 118d M-sport 2008- Prequel


  

43 stemmer

  1. 1. Skal du følge med i denne loggen fremover?

    • Ja, selvfølgelig.
      37
    • Nei, er ikke en bil av min smak.
      3
    • Nei, jeg er ikke så ofte inne her.
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen er kjøpt! :new_woot: Tenkte egentlig å vente med å si det til jeg hadde noen respektable bilder å vise frem, men er ikke like lett med det drittværet som er nå. Skal snike meg ut med kameraet etterpå!

 

Gratulerer med fin bil! Hadde tenkt å spørre hvorfor du ikke heller fant deg en med original navi i stedet for å mikke med dette ettermarkedsgreiene, men da utgår jo det. Ser uansett ut som om du har fått deg et fint eksemplar.

Lenke til kommentar

Takk! :) Den originale navien på disse bilene er ikke noe å skryte av, om det ikke er snakk om den aller nyeste. Når vi er først inne på akkurat det, så fant jeg ut at det går an å ettermontere den aller nyeste navien i denne bilen. Koster totalt 21.000kr med ALT inkl., ferdig montert. Dette er jo noe å vurdere kanskje?

Lenke til kommentar

Takk! :) Den originale navien på disse bilene er ikke noe å skryte av, om det ikke er snakk om den aller nyeste. Når vi er først inne på akkurat det, så fant jeg ut at det går an å ettermontere den aller nyeste navien i denne bilen. Koster totalt 21.000kr med ALT inkl., ferdig montert. Dette er jo noe å vurdere kanskje?

 

Det hørtes jo ikke så ille ut.

Lenke til kommentar

Bilder av det nye barnet

 

Endelig fikk jeg lurt meg mellom regnet og tatt noen bilder. Håper dette faller i smak folkens! 49 bilder i spoiler under. Beware! Bilen er ikke nyvasket.

 

 

 

IMG_9505.jpg

Slik blir bilparken nå. En sort, og en hvit!

 

 

IMG_9507.jpg

Det er jo noen aldeles flotte linjer på disse bilene.

 

 

IMG_9508.jpg

Atten tommers glede. Her er det vel plass til mer tenker jeg, men pr idag ser det bra ut. 235/40 R18 bak og 215/40 R18 foran. Det liker vi! Mangler bare litt felgrens og voks der nå så..

 

 

IMG_9512.jpg

Forskjellig perspektiv er alltids gøy..

 

 

IMG_9509.jpg

 

 

 

IMG_9506.jpg

Er det noe BMW kan, så er det jaggu meg lyktene. Flotte greier.

 

 

IMG_9535.jpg

Ringene og hovedlysa igang. Ringene er litt slappe i gulfargen, så å bytte om til hvit er høyest på lista. Det er forresten Bi-Xenon, så jeg har både xenon i nær og fjern. Digg! De innerste lyktene er bare pynt.

 

 

IMG_9557.jpg

 

 

IMG_9511.jpg

 

 

IMG_9558.jpg

God bagasjeplass, og klarer vel å huse en fin sub her etterhvert.

 

 

IMG_9553.jpg

Svære høl til lufting av bremser. M-stylinga er tingen! Skal aldri bytte ut noe plastikk med noe annet her.

 

 

IMG_9514.jpg

Velkommen inn..

 

 

IMG_9524.jpg

Cockpit. Knall. Oversiktlig. Deilig. Skinn. Ja det er noen fine stikkord det, dere.

 

 

IMG_9526.jpg

M girstang. Skinn og flott. Tight å gire med! Må være shortshift på dette.

 

 

IMG_9522.jpg

Og en utrolig fancy ting! Fylle opp luftputer inne i sidestøttene til setene. Genialt! Man blir jo nærmest støpt inn i stolen med denne på full guffe.

 

 

IMG_9519.jpg

 

 

IMG_9530.jpg

Ikke gått langt denne her nei. Bare rullet forsiktig på Autobahn. Deilig med litt info midt på, noe jeg ikke er vant med fra før. Drivstoff-forbruk statistikk er noe jeg virkelig kommer til å ha nytte av.

 

 

IMG_9517.jpg

Fantastiske disse skinndørene. Brunt skinn til sort skinn er en helrå kombo!

 

 

IMG_9523.jpg

 

 

IMG_9518.jpg

Tre inn i M-redet..

 

 

IMG_9525.jpg

 

 

IMG_9521.jpg

 

 

IMG_9542.jpg

 

 

IMG_9510.jpg

 

 

IMG_9513.jpg

 

 

IMG_9541.jpg

Denne antenna skal jeg bytte ut i en hvit sharkfin tenker jeg. Liker ikke sånne lange tjafsepinner.

 

 

IMG_9545.jpg

To the engine! Dette er et flott syn dere, masse kølsort plastikk mot den hvite lakken er virkelig noe som får øynene til å sikle.

 

 

IMG_9549.jpg

 

 

IMG_9546.jpg

Dette er en av de "feilene" jeg har funnet. Ser ut som en har gnagd litt på dette lokket gitt!

 

 

IMG_9548.jpg

Og her har den gnagd litt forsiktig og. Bare merker, ikke noe skade. Til og med BMW som har høyfrekvent lyd i motorrommet for å unngå slike ting!

 

 

IMG_9551.jpg

 

 

IMG_9564.jpg

Alu listene. Fantastiske detaljer. Gir dybde.

 

 

IMG_9566.jpg

Denne går også igjen flere steder.

 

 

IMG_9572.jpg

Lekkert.

 

 

IMG_9537.jpg

Black 'n white!

 

 

IMG_9532.jpg

Lyktene påslått.

 

 

IMG_9527.jpg

Knapp for å starte og stoppe bilen er jo gull!

 

 

IMG_9538.jpg

Og en bitteliten steinsprut. Har allerede innhandlet lakkstift, så her blir det reparering snart!

 

 

IMG_9555.jpg

 

 

IMG_9554.jpg

 

 

IMG_9536.jpg

Det er nesten så jeg gleder meg til at det blir mørkere, slik at jeg får sett hvordan xenonen er.

 

 

IMG_9540.jpg

 

 

IMG_9560.jpg

Interiøret er knall. God kontrast mot det sorte og hvite.

 

 

IMG_9534.jpg

 

 

IMG_9533.jpg

 

 

IMG_9531.jpg

 

 

IMG_9528.jpg

 

 

 

 

 

Hva syntes dere folkens? :) Skal oppdatere førstepost med noen av disse bildene, og legge til litt specs osv. Neste update er vel polering og reparering av steinsprut tenker jeg, og neste der igjen er bytte av pærer osv. Gled dere! Men husk å kommenter nå da.

Lenke til kommentar

Takk! :) Den originale navien på disse bilene er ikke noe å skryte av, om det ikke er snakk om den aller nyeste. Når vi er først inne på akkurat det, så fant jeg ut at det går an å ettermontere den aller nyeste navien i denne bilen. Koster totalt 21.000kr med ALT inkl., ferdig montert. Dette er jo noe å vurdere kanskje?

Mener du da iDrive-varianten med hele iDrive-systemet og full pakke? Det høres veldig omfattende ut, og 21.000 for det er nok ikke upris ...

Lenke til kommentar

Om man kan styre setevarmen osv fra selve enheten, så er det jo greit! Veit ikke om jeg skal begynne med støping og greier i denne bilen, jeg må nesten se an litt.

Er klart at da må det virkelig gjøres ordentlig, men er det èn jeg tror kan gjøre det så er det deg. ;)

Takk for støtten! Skulle vel ha klart å få det til å se ganske så originalt ut, men vi får nesten se hva fremtiden bringer! :)

 

Takk! :) Den originale navien på disse bilene er ikke noe å skryte av, om det ikke er snakk om den aller nyeste. Når vi er først inne på akkurat det, så fant jeg ut at det går an å ettermontere den aller nyeste navien i denne bilen. Koster totalt 21.000kr med ALT inkl., ferdig montert. Dette er jo noe å vurdere kanskje?

Mener du da iDrive-varianten med hele iDrive-systemet og full pakke? Det høres veldig omfattende ut, og 21.000 for det er nok ikke upris ...

Jeg tror det var alt mulig. Jeg kan forhøre meg enda litt mer, men dette iDrive systemet må vel være med? Virker på meg som iDrive er alt med navi, diagnose, radio, kontrollknotten i midten osv.

 

Hvem sa verden ikke er svart-hvit? :O

Toyota´n er ikke min smak i utgangspunktet, men jeg måtte følge med der også, så spent på hvordan dette går når du har plukket noe jeg liker fra starten av ;)

 

Men ja, de innerste lyktene er ikke til noe? Har lurt på det lenge..

Syntes det ble litt rolig fra deg i Celicatråden ja! :)

 

De innerste lyktene er visstnok bare pynt ja. Er ei pære inni der, men lyser ikke all verden. Det er de ytterste lyktene som har både nær og fjern.

 

 

 

Når det kommer til angeleyes og alt det der, er det dette som gjelder da?:

 

76744.jpg

Lenke til kommentar

Jo, innerste ringen lyser en del mer enn den ytterste:

 

IMG_9536.jpg

 

Men om du ser inni ringen, så ser du et svakt gult lys. Dette er den H8 pæra tror jeg. Merkelige greier egentlig, for jeg kjører jo med Xenonen på om dagen, eller bare ringene. Veit ikke om dette er vanlig i Norge?

Lenke til kommentar

Filmer!

 

For å prøve å holde kvalitetsnivået litt høyere enn den gamle workloggen, introduserer jeg nå filmer i mine worklogger! Dette er mest ment som underholdningsverdi, for å bygge opp og gjøre det "lille ekstra" for mine seere!

 

Vi begynner med denne, som ble laget i forbindelse med en ruterens jeg gjorde:

 

 

 

Enjoy!

 

 

EDIT: Kan også fortelle litt om hvorfor jeg foretar ruterenser. De fleste biler som har kjørt en stund uten litt "ekstra" bilpleie, bærer preg av trafikkfilm på rutene. Dette er noe dritt som gjør at vann og søl setter seg ekstra godt fast, siden trafikkfilmen oppfører seg som lim.

 

Man ser også denne filmen om man studerer rutene, og jeg syntes ikke dette er noe pent. Derfor tar jeg frem mitt nano-utstyr og sliper rutene for slik film. Deretter smeller jeg på "vann-skremsel", slik at vannet fyker av slik at jeg blir glad. Kjører man i 80kmt, trenger man ikke vinduspussere når det regner, for å si det slik.

 

Filmen oppsummerer stegene jeg foretok, på en forhåpentligvis litt morsom måte. Jeg personlig liker sånne korte snutter med litt lyder og detaljer om hver enkel ting, kort. Håper dere også syntes dette er kult.

Endret av AnaXyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...