Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase BMW 1-serie E81 118d M-sport 2008- Prequel


  

43 stemmer

  1. 1. Skal du følge med i denne loggen fremover?

    • Ja, selvfølgelig.
      37
    • Nei, er ikke en bil av min smak.
      3
    • Nei, jeg er ikke så ofte inne her.
      3


Anbefalte innlegg

Worklog & Showcase BMW 118d

~ Prequel ~

 

Logo.png

 

IMG_9536.jpg

 

Prøver på en litt annen vri på Worklogg denne gangen. Følg med!

Førsteposten oppdateres jevnlig

 

Kjappinfo2.png

 

Utstyr2.png

 

Ekstrautstyr2.png

H-planene.png

Dette er en bil som jeg ikke skal “tear-apart” på samme måte som min andre worklogg. Det skal være en driftsikker bil med sofistikerte mods. Jeg har ikke planer om å ha den i mange år fremover, da jeg kommer til å bytte litt på. Men i tiden denne er i mitt eie, skal den få full glede og lidenskap, og bli "spesiell".

 

Dette er en bil med nesten alt av utstyr. Den har et strøkent interiør som jeg nesten ikke trenger å berøre, og en M-styling som jeg ihvertfall aldri kommer til å bytte ut. Her har jeg et skikkelig utgangspunkt, som nesten ikke trenger å gjøres på.

 

Det som dog skal gjøres, kan dere lese om i de forskjellige kategoriene under.

 

 

H-anlegg.png

Anlegg ja. Det er vel ikke noe heftige greier som sitter originalt i disse bilene, så vi må oppgradere litt for at det blir helmaks. Ser ut som det bare er en komponenthøyttaler i hver dør, altså ingen ekstern diskant. Dette skal sjekkes opp ytterligere. Om jeg går for å bytte ut elementene, blir det nok SEAS Lotus Reference, ettersom dette spilte knall i Celicaen.

 

Men aller først mangler vi litt trøkk i de lavere frekvenser. Ettersom dette er på originalanlegget, så må vi ty til litt "triksing", og etter hva jeg har skjønt kan man skaffe en "ting" som henter ut linjesignalet. Dermed er det ingen sak å smekke i en sub. Hva slags sub det blir, og om det blir custom made kasse osv, veit jeg ikke enda.

 

 

H-multimedia.png

Multimedia, nesten det samme som kategorien overfor. Men her er det mer fokus på selve multimedia essensen. Altså navi, handsfree osv. Jeg er på febrilsk leting etter noe som kan tilby MASSE snadder, samtidig som det matcher interiøret på en eksellent måte.

 

Alt jeg veit, er at jeg må ha følgende:

 

- Navigasjon

- Bluetooth handsfree

- Mulighet til å spille av musikk fra iPhone, gjerne via Bluetooth slik at jeg slipper kabler

 

 

H-interior.png

Når det kommer til interiøret er det ikke så fryktelig mye jeg får gjort. Alt er helt ypperlig etter min smak med dørtrekk, farger osv, utenom en ting:

 

- HVITE LYS!

 

Så jeg kommer til å bytte ut alt av lys til hvite lys. Dette ser mye lekrere ut.

 

 

H-eksterior.png

Eksteriørmessig har vi litt å jobbe med. Eller, ja. M stylingen er jo akkurat slik det skal se ut, lyktene er ypperlige osv. Her skal også alle pærer som lyser gult byttes ut. Xenon er på vei til tåkelysa, noe som er digg. Det blir nok 6000k look i fronten på alt mulig nå, da dette matcher originalxenonen mest.

 

Ellers er det toning av ruter som også står på handlelista, men dette haster ikke så alt for fælt, da de allerede er litt tonet.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hovedenhet med navi?

 

Ja, da driver jeg å leter etter en hovedenhet med navi som jeg kan smokke inn. Klarer meg nemlig ikke uten navi i en slik ny bil, og det må vi gjøre noe med!

 

Slik ser det ut:

 

64_955895949.jpg

 

Det som er viktig er:

- At det passer pent sammen med interiøret.

 

 

Så jeg driver med en iherdig jakt etter å finne en 1-din flip opp hovedenhet som kan se pen ut. Den kan IKKE ha blått eller grønt lys, men helst hvitt/oransj. <-- Siden det er originalfargene i interiøret.

 

Jeg har funnet følgende kandidater:

 

 

 

Zenec ZE-NC514

 

ZE-NC514_G_01.jpg

ZE-NC514_F_01.jpg

ZE-NC514_01.jpg

 

 

Clarion NZ501E

 

clarion_NZ501E.jpg

 

 

 

Sett litt på Alpine også, men det blir jo fette dyrt. De er jo så lure, at 1 DIN systemet dems må ha masse ekstramoduler, så havner jo på 20k for alt sammen! Det er jo til å bli svimmel av.

 

Hva tror dere? Utrolig synd at den Clarionen ser bare ut til å ha blått lys i front, noe som gjør at den sannsynligvis ikke passer inn. Har dere noen flere dere veit om, skrik ut! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...