Vinjar2 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg skjønner ikke hva problemet er, jeg klarer å logge meg på msn og spotify, jeg kan høre på musikk på spotify uten problemer, men når jeg skal inn på internett så finner den ikke det... jeg har koblet pc'en til via kabel, har noen peiling på hva som kan være gale? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Høres ut som et DNS problem. Bruk dette i nettleseren: 195.88.55.16 Kommer du inn på VG's sider da, så har du bekreftet at det er der problemet ligger (DNS) Endret 18. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg skjønner ikke hva problemet er, jeg klarer å logge meg på msn og spotify, jeg kan høre på musikk på spotify uten problemer, men når jeg skal inn på internett så finner den ikke det... jeg har koblet pc'en til via kabel, har noen peiling på hva som kan være gale? litt enkel feilsøking 1, vi får anta at du faktisk har sikkelig tilkobling til internett, siden du nevner at spotify fungerer 2, ping: siden du har kontakt med spotify tipper jeg at du også får svar hvis du f.eks prøver å spørre domene www.vg.no om den svarer, men kan være greit å teste fremgangsmåte for ping: start - kjør - skriv "cmd.exe" - skriv "ping www.vg.no" typisk respons du skal få Reply from 195.88.55.16: bytes=32 time=9ms TTL=246 ip adressen-, bytes-, time-, ttl- verdiene kan være forskjellige men det viktige er at du får "reply from" altså at du får svar fra adressen du pinger 3, når ping er sjekket så hadde jeg tatt en kontroll av software på maskinen din første jeg hadde sjekket i denne type hendelser er nettleseren og instillinger i den har du flere nettlesere typisk Internet explorer og opera? test om du får samme problemet med at sider ikke vises i begge hvis du kun har IE? prøv følgende: velg "tools" - velg "internet options" - velg fanen "connections" - velg knappen "Lan settings" står den til "automatically detect settings"? har du på noen andre verdier huket av her? typisk proxy settings? Høres ut som et DNS problem. Bruk dette i nettleseren: 195.88.55.16 Kommer du inn på VG's sider da, så har du bekreftet at det er der problemet ligger (DNS) grunnen til at jeg antar at dette ikke er et dns problem er at jeg tipper spotify ikke har hardkodet inn en ip adresse i programvaren sin, de sjekker vel logon mot en typisk FQDN login.spotify.com e.l men test det kandasa skriver: http://195.88.55.16 bare for å være sikker, det er ikke lokale filer du spiller av i spotify? Endret 18. juni 2011 av tohenrik Lenke til kommentar
Vinjar2 Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg bruker Google Chrome (IE er helt forferdelig...) men skal prøve tipsene! men kom inn med fler forslag! Lenke til kommentar
Vinjar2 Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg fant ut at min bror har fått AC32.exe viruset! noen som vet hvordan man fjerner det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå