Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC nekter å boote - CPU LED

Anbefalte innlegg

Jeg fikk delene til den nye PC-en min igår og satte alt sammen. Når den var ferdig og jeg skulle boote nekten den å gå videre til BIOS. Viftene til CPU, GPU og PSU spinner. CPU LED lyset på HK lyser rødt, så jeg regner med at feilen er her et sted. Dette lyser kommer på med en gang jeg trykker på av/på-knappen. Jeg har aldri kommet lenger enn dette.

Dette er oppsettet mitt:

CPU: Intel Core i5 2500K

HK: Asus SABERTOOTH P67

RAM: Corsair XMS3 DDR3-1333 CL9 4 GB ( 2x2 GB )

PSU: Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

GPU: 2 stk. Asus Radeon HD 6870 DirectCU

SSD: OCZ Vertex 2 60GB 2,5-tommer

Hitill har jeg prøvd:

Reset av CMOS.

Bruke kun en RAM brikke i forksjellige spor.

Testet begge 8-pin-kontaktene fra PSU (hver for seg).

Å bruke kun et skjermkort hver for seg.

Sett om det er noe rusk i på CPU eller i CPU-sporet.

Ingenting har hjulpet :(

Det som er interessant er at jeg kommer like langt dersom 8-pin kontakten til HK ikke står i. Så jeg mistenker at PSU ikke leverer strøm gjennom 8-pin-kontakene, eller at HK ikke tar imot strøm til CPU.

Er det noe annet jeg kan sjekke, eller må jeg sende inn noen av delene. Hvilken deler tror dere jeg må sende inn i såfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min Asus manaual så beskrives "rød" cpu-led som at cpu voltage er på "crazy"-setting, noe som tilsvarer 1,55500 V eller høyere.

Dette er riktignok på Maximus IV kortet, men skal jeg tippe så har de vel omtrent samme betydning. Normalen for din cpu er vel på 1.4 V eller noe.

Det er nok noe her som ikke stemmer ja, men jeg er jaggu usikker på hvordan du skal få sjekket det dersom du ikke kommer inn i BIOS engang.

prøve med en annen PSU er mitt beste tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...