Gå til innhold

Ny PC: Spm. ang. høye minneenheter og stor CPU-kjøler

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjøre en aldri så liten oppgradering av PC-en. Deler jeg skal gjenbruke er:

Kabinett: Antec 900

Strømforsyning: Corsair HX1000

Harddisker: En grei lagringsdisk på 1TB + en på 500 GB

CPU-kjøler: NOCTUA NH-U12P (Noctua sender gratis monteringssett for LGA1155)

Har allerede kjøpt grafikkort: Gainward GTX 590

Nå tenker jeg å kjøpe følgende for å komplettere det hele:

SSD: INTEL 320 SERIES 2.5" 120GB SSD

Hovedkort: ASUS P8Z68-V

CPU: INTEL CORE I5 2500K

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) BLUE

(Kommer antakeligvis til å skaffe et større kabinett senere.)

Spørsmålet er: Vil det bli konflikt mellom CPU-kjøleren og minnemodulene? Noen som har bygd noe liknende og kan dele sine erfaringer? Ev. forslag til endringer ellers mottas også med takk.

Endret av oddsock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NH-U12P kræsjer med høye moduler som Vengeance ja. Kjøp bare XMS3 eller et annet merke med lavere kjøleribber, så går det bra ;)

Eller brikker uten kjøleribber i det hele tatt... kjøleribber på DDR3 er REN marketing jalla. DDR3 blir ikke pisslunken en gang og det er null behov for det.

DDR3 er forøvrig også mye lavere profil enn DDR2. Jeg har samme hovedkort, og jeg vil tro at en NH-U12P burde fungere greit med det - men jeg har ikke prøvd akkurat denne kjøleren på akkurat dette kortet og kan dermed ikke si det med absolutt sikkerhet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Takk for svar. Da går jeg vel for vanlig XMS3-minne. Jeg må nok vente et par uker på å få tilsendt monteringssettet for kjøleren, så jeg kan bare bruke stock-kjøleren i mellomtida. Hvis det mot formodning skulle vise seg at NH-U12P krasjer med noe annet på hovedkortet, så får jeg heller kjøpe en Corsair H50 eller H70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...