HeadShot2k Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hei.. jeg har ett "NVIDIA GeForce4 Ti 4800 SE" men så lurer jeg på om åssen jeg kan gjøre sånn at jeg kan kjøre en FILM på tv'n.. "tv-utgang" og sitte og surfe,irc osv på PC skjermen har Windows XP home.. plz help me hehe Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Det er enkelt. Du trenger bare en pc til. (eller extend desktop) Lenke til kommentar
HeadShot2k Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 oki men åssen får jeg extend desktop ? nettopp fått meg PC med Tv-Utgang Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Du prøver å si at du vil kunne vise film på TV-en samtidig som du chatter/surfer/osv. på Data'n? Isåfall: a) Last ned og installer de nyeste driverne til GeForce'n din her. Restart. B) "Start -> Control panel -> Display" ("høyreklikk på desktop -> Properties" gjør det samme), gå deretter inn på "Settings -> Advanced -> GeForce 4 4800 SE -> Display modes". c) Der setter du på "clone". Så setter du TV-skjermen som "default display" (eller noe slikt). PS! Merk deg at bildet på filmen i de fleste tilfeller bare vil vises på "default"-skjermen. Sett Hz-rate så høy som mulig, ettersom det er bedre for øynene. d) Så går du videre inn på "Device settings -> Display modes", "settings" eller noe slikt ~ iallfall vil du finne en meny der hvor du kan justere bla. flimrefilter og størrelse på skjermen. Der vil du også finne en option som lar deg bruke TV'n som Film-skjerm, mens du selv kan sitte på PC'n og surfe/chatte/osv. som du selv vil. Men husk at dersom PC'n får veldig mye å jobbe med, kan filmen komme til å gå hakkete etterhvert. Håper det hjalp deg litt! Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Et par stikkord: nyeste drivere. Clone mode, Fullscreen overlaymode i nvidia driver settings en plass, hvis du nå bruker et program som viser ting i overlay mode (tror media player gjør det, hvis ikke vet jeg at n.player gjør det) plasseres alt som ligger i overlay mode også i fullscreen på tvskjermen. Denne funksjonen er også genial med AVS(visualiseringer i winamp), for du kan sette avs til å sende visualiseringene til overlay. Hvis du vil ha flere funksjoner til tv-ut anbefales tv-tool (jeg har aldri prøvd det, men siden de fleste jeg har snakka om det anbefaler det, og det jeg leste om det på nette virker positivt, tror jeg det er et kjekkt prog.) Håper det var av hjelp, jeg gidda ikke å finne url'er, men det er jo det man har google til EDIT: fillern, :oops: noen rakk og poste før meg, men jeg tror jeg kom med noen gode poenger som han ikke nevnte EDIT2: Ser nå av posten din at du kanskje også lurer på mere grunnleggende ting ang tv kortbruken, problemet er at dette ikke virker som noen eksakt vitenskap. Men med litt prøving og feiling kommer man langt. Jeg tror også at tv tool som jeg nevnte over er vell vert å prøve hvis du har tenkt å bruke tv utgangen mye. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 clone mode? skulle han ikke surfe på den ene og se film på den andre da?? Lenke til kommentar
HeadShot2k Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Hey... tusen takk for hjelpa det funka WEE! endelig Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har lurt litt på dette jeg også. Hvilken type kabel er det man trenger? Er det bare å bruke den utgangen som er på skjermkortet eller bør man kjøpe et TV-kort? Lenke til kommentar
HeadShot2k Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 du kan bruke utgangen på kortet det gjør jeg nå jeg bruker kabeln som fulgte med PC'n... Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvilken kabel type er det da? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis det ligner på en ps/2 utgang (mus/keyboard-utgang) bruker du en s-video kabel, eller hvis det er plass til en 'banan'-plugg (som på musikk-anlegg etc.) bruke du en composite kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå