AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Hey alle i hop! Jeg lurer på hvordan en dag/uke for dere som er "normalt sosiale" utarter seg? Ta gjerne en uke dere har sommerferie hvor dere ikke er ute og reiser, men heller er hjemme og i løpet av dagen finner på ting sammen med venner/kjæreste. Eller så kan dere bare ta en helt vanlig skoleuke. Enten det er høst, hvor man ofte er mye inne, eller sommer, hvor man ofte er mye ute.. Jeg er spesielt ute etter alt det sosiale som dere finner på i løpet av dagen, enten det bare er å sitte å se på film med kompisen(e), er ute på konsert, kort og godt alt sosialt. **(Trenger ikke lese dette, bare litt info om hvorfor jeg spør)** Greia er at jeg ikke har vært den mest sosiale av meg opp gjennom. Har slitt med dette i flere år nå, og ser nå hvorfor ting har blitt som det har blitt når jeg ser tilbake i oppveksten min. Har vokst opp i et trygt og godt hjem. Problemet er at jeg aldri har hatt noen utprega indre motivasjon for å være så veldig sosial. Har trivdes godt med å spille pc og se på TV alene. Jeg hadde jo venner da jeg var opp til sånn ca 13 år, men fra da av tørka det ut, litt etter litt. Jeg kom på et eller annet vis inn i en ond sirkel der jeg begynte å tenke på meg selv som annerledes, og at jeg alltid kom til å være mye alene, og jeg syntes det var greit. Hvertfall inntil ungdomsskolen var ferdig, men så begynte jeg å kjenne konsekvensene når jeg begynte på vgs. Fra jeg var 13 har jeg ikke hatt noen bestevenner, eller venner jeg har hengt med på jevnlig basis. Jeg har bare vært med folk gjennom skolen. Jeg er nå 23 og naturligvis dritræva social skills, og selvtilliten er et svart hull. Ikke bra i det hele tatt! Hahah.. Postet av anonym: 362c4e17a1fa5b9afab8a82e528338c7 Postet av anonym: 4934d544687512bcddd224fc9aa50641 3 Lenke til kommentar
Gretcheen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Uff, høres leit ut. Håper det går bedre med deg sosialt etterhvert. Bare prøv å komme deg ut blant folk, og bli kjent med nye mennesker. Uansett; nå som jeg har sommerferie, er jeg mer sosial på fritiden enn på vanlige skoledager. I helgene blir det ofte grilling/fest eller andre sammenkomster med gjengen, søndag er det volleyballtrening, og i ukedagene finner jeg som regel på noe sammen med venner, slik som shopping, eller bare å møtes. Er også flere dager jeg bare er hjemme for meg selv og ikke gjør noe. Dette gjelder da sommerferien. På vanlige ukedager møter jeg ikke vennene mine så mye utenfor skolen, om man ser bort fra trening osv. Da blir det mer i helgene, da vi som regel bruker å finne på noe. Det kan være alt fra film, kino, ute å spise osvosv... Jeg elsker å være sosial sammen med gode venner, men jeg elsker også å være alene. Jeg vil ikke regne meg selv som supersosial, men jeg kjenner jeg blir deprimert om det går mange dager der jeg ikke møter folk og venner. Da føler jeg med liksom så... alene. Er forresten jente, 17 år. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Nå vet ikke jeg om jeg kan karakterisere meg selv som "normalt sosial" da. Hverdager nå i sommerferien: 06:00 står opp 08:00 jobb 17-20 ferdig på jobb Så lager jeg mat, trener, ser noe film med kamerater eller stikker ut hvis det skjer noe. På fredagene blir det enten kino, filmkveld, drikking eller en tur hjem for å besøke familien. Lørdager er det stort sett fylla, evt. shopping, henge i byen, grille osv. på formiddagen. Søndagene er det sove lenge, trene og ikke gjøre en dritt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Flott med fine tilbakemeldinger, og tar gjerne i mot flere! Postet av anonym: 00c716a114db49c6fb01cea114748518 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Veldig vanskelig å si om man er normal sosial, da jeg ofte har stunder hvor man føler seg litt alene (gjelder nok dessverre alle mennesker). Dagene i sommerferien er ganske ordinære og repeterende. Som regel opp i 12-13 tiden, en tur på fotballbanen, badetur, eller egentrening frem til 16-17 når det er middagstid. Normalt går jeg ut i 19 tiden og spiller volleyball, møter andre venner forskjellige steder, eller er hjemme hos folk. En typisk fredag kan fort ende med grilling eller en fest hos noen venner, lørdag det samme og søndag en helt rolig dag hvor jeg bare subber rundt huset/ slapper av med noen kamerater. Kjeder jeg meg på noen tidspunkt ringer jeg bare en kamerat og går ute med h*n, og plutselig er dagen over. Heldigvis driver jeg med flere idretter som har treninger i ferien, derav litt variasjon Endret 18. juni 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 40 år og et vrak med mye piller og helvete etter yrkesskade. Satser på å flytte til varmere strøk for det hjelper på smertene. Noen som vil være med for jeg er skremt av tanken. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jobber sammen med bestekompisene mine, så lite sosialt utenom jobb i hverdagen. Ellers drikking fredag og lørdag med disse i helgene. Lenke til kommentar
superninja Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Typisk for vår vennegjeng en uke i ferien er at vi sover gjerne til langt på dag, chiller til 2-6 på dagen før vi faktisk finner på noe. Ellers gjør vi det som er tilgjengelig å finne på i nærområdet og spiller minigolf, bader, fotball, poker, film, kortspill, volleyball, kaster amerikansk fotball, stikker og spiser is, bowling, kino, grilling, spille fifa, osvosv.. hva det blir til at vi gjør er ganske tilfeldig og er ting vi bare kommer fram til at vi skal gjøre. I helgene går det mye i festing og om det ikke er festing så finner vi gjerne på andre ting. I det siste har vi faktisk vert på ett par fisketurer og fjellturer, og telttur (gikk rett i dass, var bare kaldt ) Er en gjeng i alderen 17-22 som bor i en bygd. Vi pleier egentlig bare å finne på det som vi kan og om vi er lei av noe finner vi på noe annet -- tror jeg faktisk har listet opp 90 % av det vi gjør, og vi er sannsynligvis innom alle i løpet av 1 mnd i ferien Hvis du vil bli mer sosial vil jeg anbefale deg å delta i en sport eller noe der du kan delta på en event av noe slag (poker eller fifa kanskje?). Er ganske lett å bli kjent med folk på denne måten og dere har da noe felles. Har også ett tips til om du henger med "kule" folk - bare chill, er faktisk ganske enkelt Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 venner, damer, fest, damer og damer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå