Gå til innhold

Bærbar pc til bruk i lastebil

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til valg av laptop.

Skal brukes i lastebil. Film,surfing + kanskje spill.

denne vil vel klare dette fint http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610817

men fant ingen 12v lader til den.

Men denne derimot får man 12v lader til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626148

men kanskje litt for slapp til spill osv..

Andre innspill,forslag? :innocent:

Endret av oizann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første du linket til ser veldig grei ut. Kjøpe deg en inverter fra 12v til 220v slik som denne: http://www.dealextreme.com/p/senpower-200w-car-12v-dc-to-220v-ac-power-inverter-with-universal-socket-adapter-21984

Den koster deg ca 120 kr inkludert porto, og kan også brukes til andre 220v artikler.

Ja det går jo,men litt skeptisk til kvaliteten på noe så billig fra dx.

avhengig av at det virker.

Lenke til kommentar

Hvor stor/liten vil du ha den? Jeg ser du selv har sett på 12-13-tommere, men er det aktuellt med litt større skjermer?

Så lenge det er under 17" Men mindre blir lettere og ha med,derfor jeg har sett på 12-13" :roll:

Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk anbefale deg å se på denne; Asus X53SV, 15-tommer på tilbud hos MPX. Det blir straks litt bedre å se filmer på en 15-tommer enn en 12-tommer, mener jeg. Denne har også siste generasjon prosessor, og et skjermkort som faktisk er brukelig til litt spilling. Bare bittelitt over 5 tusen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk anbefale deg å se på denne; Asus X53SV, 15-tommer på tilbud hos MPX. Det blir straks litt bedre å se filmer på en 15-tommer enn en 12-tommer, mener jeg. Denne har også siste generasjon prosessor, og et skjermkort som faktisk er brukelig til litt spilling. Bare bittelitt over 5 tusen.

Men varme utvikling da?Ved vanlig bruk,surfing,avspilling av musikk etc..

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare på det, spesifikt for denne maskinen - men det jeg har sett av tester av Asus' nyeste laptoper, og da særlig 53 serien, tyder på at de har varme og støy under kontroll. Det blir alltid et kompromiss, det der, hvis man ønsker en maskin som man kan spille de nye spillene på, med rimelig godt resultat. Skjermkortene som kreves til den slags, vil alltid utvikle en del varme, som må blåses ut av viften(e). Dersom du jekker litt på kravene i forhold til spilling, kan du alltids få maskiner uten eget dedikert skjermkort, som da bruker den integrerte grafikkchip'en i prosessoren til å ta seg av 3D-grafikken. Men da må du regne med å kun spille på lave til middels innstillinger på grafikken -men det blir fremdeles like godt til å ta seg av film.

I lastebilen er det en fordel - uansett hvilken pc - at man ikke stiller dem direkte oppå det myke setet, eller andre myke overflater. Da synker dem nedi, og viften må jobbe mer for å skaffe nok luft, med økt støy som resultat. La dem få et hardt, flatt underlag å stå på - en litt stor bok, et brett av et eller annet slag.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare på det, spesifikt for denne maskinen - men det jeg har sett av tester av Asus' nyeste laptoper, og da særlig 53 serien, tyder på at de har varme og støy under kontroll. Det blir alltid et kompromiss, det der, hvis man ønsker en maskin som man kan spille de nye spillene på, med rimelig godt resultat. Skjermkortene som kreves til den slags, vil alltid utvikle en del varme, som må blåses ut av viften(e). Dersom du jekker litt på kravene i forhold til spilling, kan du alltids få maskiner uten eget dedikert skjermkort, som da bruker den integrerte grafikkchip'en i prosessoren til å ta seg av 3D-grafikken. Men da må du regne med å kun spille på lave til middels innstillinger på grafikken -men det blir fremdeles like godt til å ta seg av film.

I lastebilen er det en fordel - uansett hvilken pc - at man ikke stiller dem direkte oppå det myke setet, eller andre myke overflater. Da synker dem nedi, og viften må jobbe mer for å skaffe nok luft, med økt støy som resultat. La dem få et hardt, flatt underlag å stå på - en litt stor bok, et brett av et eller annet slag.

Har bord på dashbordet som maskinen vil stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...