morgan_kane Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Hei, Jeg går automatiseringsingeniør og har fått to dårlige karakterer allerede. Den ene er i fysikk, der ble jeg tatt skikkelig på senga og fikk bare D. Den andre er elektronikk der jeg tenkte for avansert og gjor ting verre enn så lett de egentlig var. Fikk bare D der og. Har en eksamen i ikt(husker ikke helt va det faget heter) der jeg fikk C som jeg tror skal holde. Venter på to eksamener enda og den ene regner jeg med å få C i(måle og kontrollteknikk) og det siste som er matte regner jeg med å vippe mellom C og D på. Hvordan er jobbmulighetene hvis jeg får et karaktersnitt på ca D? Har lønnsnivået mye og si på bakgrunn av karakterene? Er det bryet verdt å ta opp igjen disse fagene som jeg skårer dårligere en C i? Har egentlig verdt et ganske sløvt år fra min side med tanke på å jobbe med skolearbeidet noe som igjen resulterte i skippertak før eksamenan. Neste år skal det skjerpes. Link til utdanningen. http://www2.uit.no/ikbViewer/page/studiesokere/studietilbud/studieprogram?studieprogram=81046&ar=2011&p_d_i=-47400&p_d_c=&p_d_v=218454&p_document_id=218454 Endret 18. juni 2011 av morgan_kane Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Hei, Jeg går automatiseringsingeniør og har fått to dårlige karakterer allerede. Den ene er i fysikk, der ble jeg tatt skikkelig på senga og fikk bare D. Den andre er elektronikk der jeg tenkte for avansert og gjor ting verre enn så lett de egentlig var. Fikk bare D der og. Har en eksamen i ikt(husker ikke helt va det faget heter) der jeg fikk C som jeg tror skal holde. Venter på to eksamener enda og den ene regner jeg med å få C i(måle og kontrollteknikk) og det siste som er matte regner jeg med å vippe mellom C og D på. Hvordan er jobbmulighetene hvis jeg får et karaktersnitt på ca D? Har lønnsnivået mye og si på bakgrunn av karakterene? Er det bryet verdt å ta opp igjen disse fagene som jeg skårer dårligere en C i? Har egentlig verdt et ganske sløvt år fra min side med tanke på å jobbe med skolearbeidet noe som igjen resulterte i skippertak før eksamenan. Neste år skal det skjerpes. Link til utdanningen. http://www2.uit.no/ikbViewer/page/studiesokere/studietilbud/studieprogram?studieprogram=81046&ar=2011&p_d_i=-47400&p_d_c=&p_d_v=218454&p_document_id=218454 Hvilket semester går du? Regner med det er første året siden du har fysikk, noe som pleier å bli tatt første året på en ingeniørgrad. Jeg har ikke strålende karakterer, tipper jeg ligger litt under C, fikk nå jobb 4 mnd før studieslutt nå tidligere i juni. Det kommer veldig ann på hvor du søker jobb, hvor mye karakterer teller. I de aller meste kjente bedriftene er det mer prestisje, flere søkere og de kan velge i de beste. Jeg ville om du var tidlig i utdanning tatt opp de fagene underveis, kanskje ett hvert semester. Også ville jeg økt arbeidsinnsatsen så du ikke får flere karakterer i lavere skala. Lønner seg alltid med gode karakterer, men jobb vil du få uansett, men du får lettere den jobben du vil ha med gode karakterer. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Åkei, er mer eller mindre lettet nå. Jeg fikk B i måle og kontrollteknikk og C i matte. Regner med disse karakterene holder mål. Så da har jeg bare to Der å pynte på Går førsteåret ja. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kva slags jobber er det du er ute etter? Det eg tenker på er om dei bedriftene som du vil ha jobb hos har ein rutine på at dei vil ha kopi av vitnemål eller ikkje. Mange arbeidsplasser er lite opptatt av karakterer og er eigentleg kun ute etter at du har bestått graden din (ingeniør). Det som avgjer om du får jobben eller ikkje er i stor grad jobbintervjuet. Etter at du har fått din fyrste jobb så blir karakterane endå mindre viktige sidan du då har arbeidserfaring. Merk også at forventningane på kva du skal ha av karakterer også i stor grad avspeiler arbeidsoppgåvene. Vanligvis så vil bedrifter som er ute etter ingeniører med høgt snitt være på jakt etter ingeniører som kan sitte åleine på kontoret å finrekne på ting, medan dei som er lite opptatt av karakterane er meir ute etter personer som jobber godt i grupper. (NB, dette er ei veldig svart/kvitt formulering som ikkje alltid stemmer). Dersom du har kapasistet så kan du gjerne forbetre karakterane, med eit betre snitt vil du ha litt fleire muligheiter, alt ifrå opptak til mastergrad studier til å få jobb hos bedrifter som kun ser på karakterer. Men eg vil også påpeike at du bør gå nokre runder med deg sjølv for å vurdere kor god student du er. Dersom du meiner at du lett kan forbetre karakterane så bør du gjere dette, men dersom det krever mykje innsatts frå di side så er det smartare å behalde dei dårlige karakterane og heller fokusere på dei neste faga. Det er ikkje smart å forbetre førsteårs karakterer dersom det går på bekostning av dei viktigare tredjeårs karakterane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå