Melkesjokoladen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Hei godtfolk! Jeg har en liten utfordring som jeg sliter ganske mye med. Jeg er rett og slett "kronisk" forvirret/ukosentrert og uoppmerksom. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare problemet. Jeg har opplevd flere ganger å lete febrilsk etter min mobiltelefon, og trodd at jeg har mistet den, og sagt det til personen jeg snakket i telefonen med - før jeg oppdager at jeg holder den i hånden. Jeg får beskjeder eller informasjon om ulike ting, men det går rett inn og rett ut igjen. Ofte klarer jeg ikke å gjenfortelle det instruksene selv etter 10sekund, det fester seg ikke i hodet. Skal jeg få instruks må jeg ha det veldig visuelt og langsomt. Nylig opplevde jeg å hilse på en person(som jeg antok var helt fremmed) bare 5min etter jeg hilste på vedkomne første gang. Og i denne situasjonen var det ikke mange andre mennesker heller(ikke noe fest eller slikt). I samtaler med andre personer, kan jeg svært fort "dette ut av samtalen", dvs at jeg tenker på andre ting, men samtidig "tror" at jeg klarer å få med innholdet i samtalen, hvilket jeg selvsagt ikke gjør. Det virker som om jeg prøver å skape et helhetlig bildet når en person snakker, for deretter å glemme/miste detaljene. Endog, jeg fungerer stort sett ok i sosiale relasjoner og samfunnet forøvrig. Forslag til hva dette kan være, og hvordan jeg kan bli kvitt problemet? Endret 18. juni 2011 av Melkesjokoladen Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Hei Hvor gammel er du? Hvor lenge har du hatt det sånn, og hvordan startet det? Er du deprimert/nedfor? Er det større belastninger/mye stress i livet ditt? Mvh Dag Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Hei Hvor gammel er du? Hvor lenge har du hatt det sånn, og hvordan startet det? Er du deprimert/nedfor? Er det større belastninger/mye stress i livet ditt? Mvh Dag 20årene, hatt det lenge slik, og aner ikke hvordan det startet. Er i utgangspunktet ikke deprimert/nedfor, og såklart mye stress studier. Endog dette skjer også i ferier. Snodige greier egentlig. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Hei Hvor gammel er du? Hvor lenge har du hatt det sånn, og hvordan startet det? Er du deprimert/nedfor? Er det større belastninger/mye stress i livet ditt? Mvh Dag 20årene, hatt det lenge slik, og aner ikke hvordan det startet. Er i utgangspunktet ikke deprimert/nedfor, og såklart mye stress studier. Endog dette skjer også i ferier. Snodige greier egentlig. Kan være ADD. Ta kontakt med legen din og be om utreding. Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå