UUnreal Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Begynte å fikle med avanserte instillinger på 40d, men vil tilbake til noe enklere. Syntes det ble for mye stress. Kommer nok til å beholde 40d. Er det ikke da bare å vri den i grønn firkant og ignorere innstillingene? Og så er stresset borte? 40D kan ikke ta opp film så du kan vri den til grønn firkant til du kreperer. Det vil aldri skje. Derfor nytt kamera. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 40D kan ikke ta opp film så du kan vri den til grønn firkant til du kreperer. Det vil aldri skje. Derfor nytt kamera. Det skal jeg være enig med deg i! :D Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Begynte å fikle med avanserte instillinger på 40d, men vil tilbake til noe enklere. Syntes det ble for mye stress. Kommer nok til å beholde 40d. Er det ikke da bare å vri den i grønn firkant og ignorere innstillingene? Og så er stresset borte? Det er uten tvil den enkle og rimelige løsningen - som til og med gir rom for bedre optikk. @UUnreal: Ikke for å være stygg på noen måte, men på meg så virker det som om 40D faktisk er litt "overkill" for ditt bruksområde og interesse og at det er en stor sannsynlighet for at 40D-en vil ligge ubrukt. Selger du 40D og legger i ca 4 000 ekstra vil du har råd til en Panasonic Lumix DMC-GH2 + 14-42/3,5-5,6 OIS (kit). Da får du et lite kamera med glimrende automatikk, enkel betjening og velfungerende autofokus også når du filmer. Uten tvil det beste "point and shoot" kameraet blant systemkamera og dSLR når det gjelder video og har generelt den raskeste autofokusen blant systemkameraene. Bildekvaliteten er også god - klart på høyde med Samsung NX 11 og faktisk ikke så langt unna kamera som 600D, 60D og Nikon D7000. Dvs bedre enn 40D, som tross alt har en noe eldre sensor. Det virker også klart som at du ønsker noe mindre og lettere enn 40D. 600D ville jeg ut fra mitt inntrykk av deg ikke anbefale, da du for videofunksjonen på 600D faktisk må ta deg tid til å lære manuell bruk av kameraet. Så hvorfor ikke velge et kamera som gir deg god automatikk, god videofunksjon og minst like bra bilder som 40D, selv om det betyr at du må selge 40D-en. GH2 er et bedre kamera enn NX 11 på omtrent alt etter min mening. Endret 30. juni 2011 av Bolson Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Begynte å fikle med avanserte instillinger på 40d, men vil tilbake til noe enklere. Syntes det ble for mye stress. Kommer nok til å beholde 40d. Er det ikke da bare å vri den i grønn firkant og ignorere innstillingene? Og så er stresset borte? Det er uten tvil den enkle og rimelige løsningen - som til og med gir rom for bedre optikk. @UUnreal: Ikke for å være stygg på noen måte, men på meg så virker det som om 40D faktisk er litt "overkill" for ditt bruksområde og interesse og at det er en stor sannsynlighet for at 40D-en vil ligge ubrukt. Selger du 40D og legger i ca 4 000 ekstra vil du har råd til en Panasonic Lumix DMC-GH2 + 14-42/3,5-5,6 OIS (kit). Da får du et lite kamera med glimrende automatikk, enkel betjening og velfungerende autofokus også når du filmer. Uten tvil det beste "point and shoot" kameraet blant systemkamera og dSLR når det gjelder video og har generelt den raskeste autofokusen blant systemkameraene. Bildekvaliteten er også god - klart på høyde med Samsung NX 11 og faktisk ikke så langt unna kamera som 600D, 60D og Nikon D7000. Dvs bedre enn 40D, som tross alt har en noe eldre sensor. Det virker også klart som at du ønsker noe mindre og lettere enn 40D. 600D ville jeg ut fra mitt inntrykk av deg ikke anbefale, da du for videofunksjonen på 600D faktisk må ta deg tid til å lære manuell bruk av kameraet. Så hvorfor ikke velge et kamera som gir deg god automatikk, god videofunksjon og minst like bra bilder som 40D, selv om det betyr at du må selge 40D-en. GH2 er et bedre kamera enn NX 11 på omtrent alt etter min mening. Du er ikke stygg. Fant ut av 40d var overkill for lenge siden. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Da vil jeg anbefale deg å prøve Panasonic GH2. Selv om jeg ikke ville byttet bort min 550D med det, så vil jeg si de har truffet spikeren på hodet når det gjelde svært mye. Et annet godt alternativ er Sony SLT A33/A55. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Da vil jeg anbefale deg å prøve Panasonic GH2. Selv om jeg ikke ville byttet bort min 550D med det, så vil jeg si de har truffet spikeren på hodet når det gjelde svært mye. Et annet godt alternativ er Sony SLT A33/A55. Står mellom samsung eller 600d som jeg har nevnt i starten på artikkelen, men takk for mere info, men det endrer ikke meningen min så veldig mye etter å ha sett alternativene. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Står mellom samsung eller 600d som jeg har nevnt i starten på artikkelen, men takk for mere info, men det endrer ikke meningen min så veldig mye etter å ha sett alternativene. Jeg må bare innrømme at jeg er litt nysgjerrig, hva er det som gjør NX11 så interessant i forhold til andre kameraer i denne klassen? Jeg ser at prisen kan være et argument og Samsungs 3x standardzoom er er ganske bra, men er det andre områder du synes NX11 gjør det spesielt bra på? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Står mellom samsung eller 600d som jeg har nevnt i starten på artikkelen, men takk for mere info, men det endrer ikke meningen min så veldig mye etter å ha sett alternativene. Jeg må bare innrømme at jeg er litt nysgjerrig, hva er det som gjør NX11 så interessant i forhold til andre kameraer i denne klassen? Jeg ser at prisen kan være et argument og Samsungs 3x standardzoom er er ganske bra, men er det andre områder du synes NX11 gjør det spesielt bra på? Brukervennlighet. Samt at jeg får mer og mere sans for samsungs sine produkter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Brukervennlighet. Samt at jeg får mer og mere sans for samsungs sine produkter. Om NX11 er mer brukervennlig enn GH2 skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har prøvd det. Men jeg har sett litt på NX100 og det virker veldig greit å bruke. Men om det er mer brukervennlig enn GH2 sakl jeg ikke uttale meg om. Men er manualen til NX11 like god som den til NX100, så scorer den veldig høyt. Panasonic sine manualer er en lidelse å lese igjennom. Det jeg vet at GH2 er bedre på, er bildekvalitet på høy ISO og videokvaliteten. Lenke til kommentar
drizza Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 ei gikk fra et sony @350 til et samsung nx 11 og er kjempe fornøgd:) du må handle etter følelse og studere kameraet nøye i butikken ei falt for nx pga av at det er et kjapt kamera god film modus og tar kjempe gode bilder det kan eg ta å sjekke Lenke til kommentar
drizza Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 hmm har ikke rett hdmi kabel:( Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Blir nok en samsung nx 11 ja. Det eneste er at den kun kan filme i 720 og ikke 1080. Har du fått tatt opp film og sett det på en hd tv? Åssen vises det da? fullskjerm eller skalert med sort oppe og nede? 720p vises helt fint på 1080 TV-er; filmen skal fylle hele skjermen. Tror du vil ha problemer med å skille 720p og 1080i hvis du ikke har en 50-60" TV. Lenke til kommentar
drizza Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 ei gikk fra et sony @350 til et samsung nx 11 og er kjempe fornøgd:) du må handle etter følelse og studere kameraet nøye i butikken ei falt for nx pga av at det er et kjapt kamera god film modus og tar kjempe gode bilder det kan eg ta å sjekke her er en video snutt Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Blir nok en samsung nx 11 ja. Det eneste er at den kun kan filme i 720 og ikke 1080. Har du fått tatt opp film og sett det på en hd tv? Åssen vises det da? fullskjerm eller skalert med sort oppe og nede? 720p vises helt fint på 1080 TV-er; filmen skal fylle hele skjermen. Tror du vil ha problemer med å skille 720p og 1080i hvis du ikke har en 50-60" TV. Har 40 tommer så det går fint Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 ei gikk fra et sony @350 til et samsung nx 11 og er kjempe fornøgd:) du må handle etter følelse og studere kameraet nøye i butikken ei falt for nx pga av at det er et kjapt kamera god film modus og tar kjempe gode bilder Da har jeg kjøpt nx 11 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Da har jeg kjøpt nx 11 Gratulerer. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Da har jeg kjøpt nx 11 Gratulerer. Det er ganske mye enklere brukersystem på kameraet enn canon. Det er mye smartere og finner motivet selv før du tar bildet. Så for meg som ikke bruker så mange anvaserte funksjoner på kamera, men på sikt kanskje vil ha lengere lukkertid, endre blender os.v.. er ting mye lettere å endre enn på canon 40d. Det var horribelt å bruke i forhold. Nå er det en helt annen verden. Filmkvaliteten ble også meget bra! Kan ta opp totalt 7 timer film og kameraet tar opptak på maks 30 min av gangen. Holder mer enn nok. Eller over 4000 bilder i beste kvalitet. Endret 1. november 2011 av UUnreal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Kan ta opp totalt 7 timer film og kameraet tar opptak på maks 30 min av gangen. Holder mer enn nok. Eller over 4000 bilder i beste kvalitet. Da kjøpte du et rimelig stort minnekort Hva synes du om manualen? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Kan ta opp totalt 7 timer film og kameraet tar opptak på maks 30 min av gangen. Holder mer enn nok. Eller over 4000 bilder i beste kvalitet. Da kjøpte du et rimelig stort minnekort Hva synes du om manualen? Manualen var kort, men lettfattet. Canon 40d sin manual var en bibel i forhold. Ble 32 gig minnekort i klasse 10. Liker å ha ett stort isteden for å bytte med mange små. http://www.hama.de/portal/action*2563/articleId*121108 Så er også kamerastativ innkjøpt også og ny kameraveske. MYE mindre vekt og det er digg. I motsetning til 40d. Endret 1. november 2011 av UUnreal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå