xibriz Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 En inngift onkel til min kjæreste rygget på bilen min i dag mens den stod parkert. Hva nå? Jeg vil ikke være unødvendig kjip, men skademelding er vel det greieste/billigste? Bulken er mellom baklykten og tanklokket på bilen, så jeg kan ikke bare skifte ut delen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Kommer litt an på pris på rep kontra hvilken forsikring han har (egenandel f.eks) og hvor mye bonustap tilsvarer Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei, ta å skriv skademelding. Bilen må jo repareres, så da er det opp til slekningen din om han vil benytte seg av sin forsikring eller ei. Selv om dere skriver skademelding, så kan dere gjøre opp privat og kanskje har dere noen bekjente som kan hjelpe med litt sparkel. Men ikke vær for grei. Mange som har angret seg i ettertid fordi de har vært for grei... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Det spørs om det er nye biler vil jeg si, er begge gamle bruktbiler med en verdi på under 50000kr ville jeg ikke brukt forsikringen. Om han har en nyere bil og velger å bruke sin kasko forsikring, dekker den din bil også :=) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Ja, jeg vil jo helst ikke gå tapende ut av det. Ikke for og virke materiell, men det er i tillegg en gammel skjelden bil (kan jo diskuteres ) som jeg betalte ganske mye for. En entusiastbil. Jeg regner med jeg krever skademelding, også er det vel bare å sende inn. Er det slik at forsikringsselskapet tar kontakt for å ordne takst/reperasjon, eller må jeg være aktiv for å fikse det selv? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Dersom slektisen din tar på seg skyld, så sender du inn din del til ditt selskap. Epost og PDF er raskest. Dagen etter tar du og ringer ditt selskap om hvor skaden skal takseres. Din motpart kan kreve at du tar en ny takst på et av "deres" verksteder. Men alt dette dealer ditt forsikringselskap med. Lykke til. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Det ser ut som at det ordner seg. Vi skrev skademelding, så jeg venter nå på saksnummer fra mitt forsikringsselskap som jeg skal oppgi til lakkverkstedet. De anslo skaden til 10k+ med alle mulige forbehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå