Drekk Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg tenkte for leden dag å legge inn linux redhat 8 (ja jeg vet at det finnes redhat 9, men hadde den ikke der å da) Men så klikka det under installeringa av cd nr 3! Jeg startet maskina igjen og xp ble åpnet.. Men jeg finner ikke HD lenger. Jeg vet at jeg ikke skal kunne se linux hd i XP, men når jeg prøvde å åpne Partition Magic kommer det bare opp en FET feilmelding og prog. lukker seg selv! Jeg startet maskinen igjen med redhat cd'n og kjørte commando linja! der sletta jeg "linux" partisjonene som jeg hadde ordna, men alikevel INGEN HD å finne i XP .... (XP har jeg på en maxtor 9 120gb hd, og linux hadde/har jeg på en maxtor ettelleranna 23gb hd) Noen som kan hjelpe meg med skattejakten på 23gb hd min!! :o Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hadde du mange partisjoner i windows XP? har du forresten XP plata, hvis du har det så kan du gjenopprette installasjonen, dvs. at du reparer den. kommer du ikke inni Partition Magic? hvis ikke så kan du prøve å reinstallere PM også så ser du hva som skjer. mener at det skal være rimelig enkelt å reparere XP installasjonen. tror jeg har en viss anelse om hvorfor det gikk galt, med linux installasjonen. hadde noe av det samme problemet jeg også, men da ble ikke windows partisjonene fjerna, men det som kan være grunnen er at cd nr 3 av red hat 8.0 kan ha blitt brent feil. opplevde det selv når jeg skulle installere Red Hat 9 en gang for litt siden. installasjonen klikka når den skulle installere kjernen, den hadde akkurat rukket å installere bootloaderen til Linux også, så jeg kom ingen vei, men når jeg reparerte Windows installasjonen så gikk det fint, når jeg kom inn i Windows så satte jeg inn Red Hat 8.0 cd 1 å restarta så installerte jeg den istede da ble det bra. sorry for at det ble litt mye rart jeg skrev her. mulig du må brenne cdene dine på nytt eller så kan du vel like godt laste ned Red Hat 9, den er bedre. Lykke til uannsett. Lenke til kommentar
Drekk Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Øh tror du har missforstått meg litt! Jeg har 2 hd: Maxtor 9 120 gb fordelt på 4 partisjoner som jeg bruker i xp så har jeg en maxtor (huskerikkenavnet) på 23 gb som jeg "skulle" bruke på linux helt til det gikk til H*****. og det er denne hd jeg IKKE finner i XP! Selv om jeg har gått inn å slettet partisjonene i linux commando linja! Men det blir ikke noe bedre i xp hvertfall med tanke på PM eller å finne hd i explorer .. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Gå til Maxtor sin hjemmeside, last ned deres diskbehandlingsprogram, kjør reparasjon/lowformat på disken. Det vil fikse det. Alle diskprodusenter har slike program. Her finner du det: http://www.maxtor.com/en/support/downloads...s/maxblast3.htm Lenke til kommentar
Drekk Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Skal prøve det før den andre hd går i veggen! Så har jeg lasta ned redhat 9 og den BØR IKKE klikke. da blir det "hodemisting" på meg hvertfall! Takk skal dere ha! :o Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hehe, må ikke ta sorgene på forskudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå