ColdWire Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Jeg skal kjøpe et firewirekort til min stasjonære pc, men er noe usikker på om det bare er å kjøpe. Kameraet jeg bruker er et Canon hv20 og hovedkortet er ASUS Maximus IV Extreme B3, Socket-1155 Jeg vul bruke det til å overføre filmer i hd. Hovedkortet mitt har PCIe x 16 Lane Switch og det er vel i PCI slottet man setter det i? Har det noe å si? Er det forskjellige typer eller passer alle til alle hovedkort? Er det noe spesielt jeg må se på? Jeg har sett at det finnes 9-pins og 6-pins og a og b. Har det noe å si om jeg kjøper nytt med ny kabel? Vet at den man plugger inn i kameraet har en annen form enn den som skal inn i pc-en. Er den som skal i pc-en som kalles 9-pin og 6-pin? Og den som man plugger i kameraet er lik på alle? Jeg har et gammelt et som er snart ti år gammelt. Jeg prøvde å sette det inn i den nye pc-en, men det gikk ikke. Jeg tror den er 6-pin. Den som skal i pc-en er ganske så smal, men større enn den som skal i kameraet. Og er det noen som har et firewirekort og anbefale? Endret 21. juni 2011 av ColdWire Lenke til kommentar
ColdWire Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Den opprinnelige FireWire (FireWire 400) bruker enten 6-pin eller 4-pin konnektorer på PC-siden. FireWire 800 bruker 9-pin konnektor på PC-siden. Hvis ditt kamera støtter FireWire 800, så vil det være en fordel for deg å velge et FireWire 800-kort til din PC. Det vanligste er vel PCI-kort, men det kan vel hende det er laget PCI-Express-kort også, for alt jeg vet. Pass bare på at det er plass til et slikt kort i din PC. (Mer info om FireWire, med bilder av plugger/konnektorer etc., finner du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå