Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe nytt firewirekort

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et firewirekort til min stasjonære pc, men er noe usikker på om det bare er å kjøpe.

Kameraet jeg bruker er et Canon hv20 og hovedkortet er ASUS Maximus IV Extreme B3, Socket-1155

Jeg vul bruke det til å overføre filmer i hd.

Hovedkortet mitt har PCIe x 16 Lane Switch og det er vel i PCI slottet man setter det i? Har det noe å si?

Er det forskjellige typer eller passer alle til alle hovedkort?

Er det noe spesielt jeg må se på?

Jeg har sett at det finnes 9-pins og 6-pins og a og b. Har det noe å si om jeg kjøper nytt med ny kabel? Vet at den man plugger inn i kameraet har en annen form enn den som skal inn i pc-en. Er den som skal i pc-en som kalles 9-pin og 6-pin? Og den som man plugger i kameraet er lik på alle?

Jeg har et gammelt et som er snart ti år gammelt. Jeg prøvde å sette det inn i den nye pc-en, men det gikk ikke. Jeg tror den er 6-pin. Den som skal i pc-en er ganske så smal, men større enn den som skal i kameraet.

Og er det noen som har et firewirekort og anbefale?

Endret av ColdWire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den opprinnelige FireWire (FireWire 400) bruker enten 6-pin eller 4-pin konnektorer på PC-siden.

FireWire 800 bruker 9-pin konnektor på PC-siden.

Hvis ditt kamera støtter FireWire 800, så vil det være en fordel for deg å velge et FireWire 800-kort til din PC. Det vanligste er vel PCI-kort, men det kan vel hende det er laget PCI-Express-kort også, for alt jeg vet.

Pass bare på at det er plass til et slikt kort i din PC.

(Mer info om FireWire, med bilder av plugger/konnektorer etc., finner du her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...