60C Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei Etter at jeg skaffet meg ADSL så måtte jeg bruke den eneste porten på nettverkkortet mitt til dette. Dette betyr at jeg ikke får kjørt nettverk med min kones bærbare pc. Tidligere når jeg hadde ISDN så koblet hun seg opp til internett via min pc. Hva trenger jeg for å gi min kone tilgang både til min pc og til internett? Mvh Thomas Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Du trenger bare et nettverkskort til... så kan dere gjøre som dere gjorde før med internett tilkobling. Lenke til kommentar
60C Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Takk for svar leirpytt. Men det begynner og bli dårlig plass i pc`en min. Jeg kan jo alltids fjerne ISDN kortet mitt. Jeg var en tur på komplett.no og kikka. Det går ikke an og bruke en sån hub eller router eller noe lignede? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Kjøp deg en router med switch (noe de fleste har). Satte selv opp en 3Com router og det var gjort på noen minutter. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Ja bredbånd ruter er jo mye bedre å bruke, men den koster jo litt ekstra. Hvis du føler for å bruke noen hundrelapper ekstra så er det værdt det! Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 alt du trenger er en switch. Den kobler du din pc, din kones pc og adsl-modemet inn på. da har begge internett, og begge får tilgang til delte filer og skrivere på hverandres maskiner. du trenger minimum 3 porter, så du slipper unna med ca. 250,-. en hvilken som helst switch vil fungere fint til ditt bruk. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg ville kjøpt denne: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details eller denne: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=978...lAction=details dersom du tror du vil få bruk for trådløst nettverk etterhvert. Lenke til kommentar
60C Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Topp. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Om du trenger en router eller en switch, avhenger litt av hva slags ADSL-utstyr din ISP bruker - hvilken internettleverandør bruker du? Lenke til kommentar
60C Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Calm Jeg bruker Tiscali 704/128. Lenke til kommentar
60C Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Jeg må følge opp spørsmålet mitt. Er det sånn at det avhenger av hvilken isp jeg har som bestemmer om jeg må ha en switch eller router? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Har nok med at noen ISP leverer 1port`s routere som kjører DHCP server = switch og resten leverer modem/routere som ikke har DHCP=router . Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 ikkje ordrett slik nei, men viss du får en bridg som (adsl modem) må du ha en router, som kjører NAT ut til resten av pc en. Viss du har fått en router, er det bare å plugge i en switch/hub.... 1stk. nettverkskort vil funke i alle tilfeller. Har pc en din en lokal ip adresse på: 192.168.*.* / 10.*.*.* så nater d, å du har en router. Dette kan du finne ut i windows ved: Start -> kjør ->cmd -> ipconfig linux: opne eit root shell og skriv ifconfig. Håper dette svarer på spørsmålet ditt... ( er det noe du ikke fårstår er google til god hjelp ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå