Gå til innhold

to hdmi utganger, en uten høy oppløsning, en uten lyd


Balrog11

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dataskjerm, BENQ T2210HD som jeg har pleid å kjøre oppløsning på 1920 x 1080

 

Jeg har drivi å fikla en del i forhold til hdmiforbindelse mellom pcen og tven. Det har vært slik lenge at jeg har kjørt 1920x 1080 på begge med cloned desktop. Men for noen dager siden kunne jeg plutselig ikke velge så høy oppløsning lenger når jeg kjørte cloned desktop. Men hver for seg kunne jeg det.

 

Nå så kan jeg ikke kjøre høyeste oppløsning på dataskjermen min heller.. Jeg får nå maks 1600x1200. Jeg har prøvd å avinstallere Ati radeon hd3850 driverne mine (grundig) og installert ny grafikkortdriver, men det gjorde ingen forskjell. Hva kan ha skjedd her, og hvordan kan jeg få kjørt høyeste oppløsning igjen?

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt en formatering (trengtes å gjøre uansett) og det var ikke noe bedre. klart eå kjøre maks 1600x1200. Men jeg har to hdmi-utganger på pcen, så jeg tok å byttet skjermen til den andre utgangen, og da kunne jeg kjøre 1920x1080! Men hvorfor er det slik at den ene bare gir meg 1600x1200? og kan dette også være grunnen til problemene mine med at Tv'en min har blinket avogtil når jeg har koblet pcen til tven med hdmi kabel? (Både dataskjermen min og Tven er full-hd)

Lenke til kommentar

enda en ting funnet ut. Hvis jeg kobler hdmi kabelen for å overføre lyd og bilde til TV på den utgangen som kan gi meg 1920x1080 oppløsning så flimrer ikke tv-bildet, MEN da får jeg ikke lyd på tv'en. under recording devices så står det da at amd hdmi outpout (amd high definition output) er not plugged in.. så om jeg ønsker å få pcbildet på tv-skjermen så har jeg to valg: enten få 1920x1080 oppløsning uten flimring med den ene hdmi utgangen på pc men da uten lyd, eller alternativ to: få flimring på tv-skjermen, men at lyden fungerer. Noen som har noen løsning på dette problemet slik at jeg kan få tv-bildet til å bli både uten flimring og at jeg får lyd på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...