Gå til innhold

Slippe HV øvelse pga depresjon?

Anbefalte innlegg

Hei.

Lang historie kort, eg mister faren min for kort tid siden og har slitt med depresjoner i ettertid og ble sykemeldt fra jobben pga depresjon.

Nå får eg innkallelse til HV øvelse om kort tid, men dette orker eg ikke nå når tingene er som de er og eg fortsatt sliter med psyken min og depresjon. Er det noen sjangs for at en søknad med kopi av sykemelding om depresjon som blir sendt til de det gjelder i HV blir innvilget?

Postet av anonym: 4154e3b065e0750f41c4ccb5d2c9209b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

De er leit å høre at du har det tungt.

Det er to måter å slippe å dra på HV-øvelse etter det jeg klarer å finne. Du kan søke fritakeller utsettelse.

For meg virker det som om fritak gjelder varige problemer, så det vil mest sannsynlig være lettere for deg å søke utsettelse som er litt lettere. Du kan selvsagt søke ny utsettelse ved neste innkalling. Ta kontakt med ditt distrikt, din områdesjef eller personelloffiser slik at de kan gi deg utfyllende opplysninger og adresse for sending av søknaden. Ser ut som du trenger søknadsskjemaet og sykemeldingen. Som det står på sidene jeg har lenket til skal søknaden sendes direkte til distriktet når du allerede er innrullert.

Håper det ordner seg. God bedring.

Lenke til kommentar

Hei.

Lang historie kort, eg mister faren min for kort tid siden og har slitt med depresjoner i ettertid og ble sykemeldt fra jobben pga depresjon.

Nå får eg innkallelse til HV øvelse om kort tid, men dette orker eg ikke nå når tingene er som de er og eg fortsatt sliter med psyken min og depresjon. Er det noen sjangs for at en søknad med kopi av sykemelding om depresjon som blir sendt til de det gjelder i HV blir innvilget?

Huff, føler med deg, det er alltid tungt å miste noen :/

Jeg foreslår at du viser kopi av sykemeldingen din til befal, at du har en sykemelding er nok til å få utsettelse, og at du har derpresjoner gjør at du blir bedt om å holde deg unna ALT av forsvarets utsyr ;), de har hatt for mange 'ulykker' til at de vil ha depressive mennesker i nærheten av seg.

Hvertfall er det ingen fornuftig befal som hadde tillatt deg å fortsette, men er altids en og annen idiot som er for flink til at han har blitt dyttet ut av forsvaret.

-frank

Lenke til kommentar

Hei.

Det er ikke verre enn at du går til legen eller psykologen din og får dokumentasjon som gjør at du slipper dette. Det skal være vedlagt eget utsettelsesskjema med innkallingen, men ingenting vil bli behandlet uten dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...