Gjest medlem-122015 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei! Skal mest sannsynlig starte på hiof (halden) til høsten og studere informasjonssystemer. Hvis det er noen som har studert på hiof her, så tar jeg i mot all info med stor takk! Lurer også veldig på hvordan studiet er lagt opp og hvilke programmer og programmeringsspråk man lærer. Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Yoez! Jeg gikk informatikk der skoleåret 2009-2010. Remmen er et fint sted! Fiksa meg hybel 50 meter fra skolen til 2450/mnd med alt inkludert, og trivdes veldig. Forlot likevel stedet til fordel for UiO bl.a. fordi jeg ville til en større by. Jeg hadde fagene webprogrammering1, webprogrammering2, objektorientert programmering med java, grunnleggende it, prosjekt og anvendt it og databser. Likte noen av foreleserne veldig godt, noen av de var ok og en av de var teite - men fikk likevel en B i faget hans! Selve skolen er ganske ny, og sammenlignet med auditoriumene og grupperommene på UiO så er HIOF bedre by far. Ask away hvis det er noe:) Lenke til kommentar
Gjest medlem-122015 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Herlig takk for info! hvilke programmeringsspråk og programmer ble brukt i fagene? Jobba dere noe med webdesign det året? Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 I webprog1 lærte vi php, brukte vel notepad eller valgfri texteditor. I webprog2 var det også php, no objektorientert - her var det også bitte litt jobbing med design (nothing fancy). I objektorientert programmering med java brukte vi netbeans til å progge. I databaser gikk det jo i sql:) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg gikk en tilsvarende linje på Høgskolen i Vestfold (heter informasjonssystmer og IT-ledelse) som jeg har hørt skulle inneholde omtrent det samme. Vi har lært omtrent det samme som stian- nevner her, men har brukt andre utviklerverktøy (Adobe Dreamweaver for web og Eclipse for Java). Uansett så ble jeg uteksaminert i år, og kan trygt si du har valgt et spennende studie Jeg startet i min første jobb 1 uke etter siste eksamen, så det er arbeidstakers marked for tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå